اسنپدراگون 845 با مودم X20 همراه خواهد شد

یک‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات موجود نشان از این دارد که کوالکام در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ که سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد، از مودم ارتباطی X20 خود استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

اطلاعات موجود در پروفایل لینکدین یکی از کارکنان کوالکام نشان از این دارد که این کمپانی در نسل بعدی تراشه‌ی پرچم‌دار خود، اسنپدراگون ۸۴۵، از وجود مودم LTE جدید کوالکام یعنی X20 استفاده خواهد کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط یکی از مدیران ارشد کوالکام، تیم‌های مهندسی این کمپانی در تلاش‌اند تا مشکلات موجود در مسیر استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس ۲۰ را در اسنپدراگون ۸۴۵ به‌عنوان نسل بعدی تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام برطرف کنند. استفاده از ایکس ۲۰ در نسل بعدی تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام از این نظر اهمیت دارد که این مودم قادر است پهنای باند ۱.۲ گیگابیت در هر ثانیه برای گوشی‌های هوشمند به ارمغان بیاورد.

استفاده از مودم ایکس 20 در اسنپدراگون 845

کوالکام اواخر فوریه سال جاری میلادی از مودم ایکس ۲۰ رونمایی کرد که از کتگوری ۱۸ شبکه‌های LTE پشتیبانی می‌کند و قادر است سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه به ارمغان بیاورد. کوالکام هم‌زمان با رونمایی از این تراشه، اعلام کرده بود که ایکس ۲۰ هنوز آماده‌ی بهره‌برداری نیست؛ هرچند شرکای سخت‌افزاری و تولیدکنندگان کوالکام، نمونه‌ای از این مودم را دریافت کرده‌اند تا تحقیقات برای استفاده از آن را روی محصولات خود آغاز کنند. اسنپدراگون ایکس ۲۰ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و فرایند تولید FinFET این کمپانی توسعه خواهد یافت. علاوه بر اینکه ایکس ۲۰ قادر است به سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه دست یابد، امکان رسیدن به سرعت آپلود ۱۵۰ مگابیت در ثانیه نیز توسط این تراشه وجود دارد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط کوالکام، سرعت این مودم در مقایسه با نسل پیشین در حدود ۲۰ درصد سریع‌تر شده است. این مودم با بهره‌گیری از ۱۲ استریم دانلود که هریک ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه دریافت می‌کنند، قادر است به سرعت ۱.۲ گیگابیت در ثانیه برسد.

شنیده‌ها نشان از این دارند که کار روی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ برای چند ماه است که آغاز شده و انتظار می‌رود این تراشه در سال ۲۰۱۸، در شماری از پرچم‌داران بازار از جمله‌ گلکسی اس ۹ و احتمالا جی ۷ ال‌جی مورد استفاده قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات