reCAPTCHA گوگل کاربران موبایل را از بات ها تفکیک می‌کند

یک‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل تغییراتی در نسخه‌ی اندروید reCAPTCHA اعمال کرده است و این سیستم حالا می‌تواند کاربران گوشی‌های موبایلی را به‌صورت خودکار از بات‌ها تشخیص دهد.
تبلیغات

اگر با reCAPTCHA آشنایی داشته باشید، مسلما با معماهایی چون متون به‌هم‌ریخته شده، انتخاب تصاویری که نام خیابان روی آن‌ها درج شده، انتخاب تصاویری که یک حیوان خاص را نشان می‌دهند و انتخاب گزینه‌ی I'm not a robot برخورد داشته‌اید. حالا گوگل یک سیستم مخفی به نسخه‌ی اندروید reCAPTCHA اضافه کرده است تا بدین طریق، بتواند با روشی بهتر با بات‌ها مقابله کند.

نسخه‌ی موبایلی مخفی reCAPTCHA باعث خواهد شد در صورت مراجعه به وب‌سایت‌ها از طریق گوشی‌های همراه، شناسایی کاربر واقعی به‌صورت خودکار انجام شود. از آنجا که حل کردن معما به‌منظور تأیید هویت واقعی در دستگاه‌هایی که نمایشگر کوچکی دارند، کمی سخت و وقت‌گیر است؛ این تغییرات جدید در reCAPTCHA تغییراتی مثبت تلقی می‌شوند. در هر حال باید توجه داشته باشید که اگر این سیستم مخفی نتواند واقعی بودن هویت شما را تشخیص دهد، برای اثبات بات نبودن خود باید معمای ارائه‌شده را حتما حل کنید.

reCAPTCHA مخفی از یادگیری ماشینی و تحلیل‌های پیشرفته‌ی ریسک استفاده می‌کند تا بات بودن یا واقعی بودن کاربران را بدون دخالت آن‌ها شناسایی کند. در این تکنولوژی به‌منظور ارزیابی وضعیت کاربر، مواردی چون آدرس آی‌پی و چگونگی تعامل وی با وب‌سایت را مد نظر قرار می‌دهد.

API اندروید reCAPTCHA که بخشی از سرویس‌های گوگل پلی به‌حساب می‌آید، اکنون به SafetyNet گوگل اضافه شده است. همچنین توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از این ای‌پی‌آی، اطلاعاتی در مورد دستگاه و کاربر به دست آوردند تا بدین طریق ریسک‌های امنیتی را کاهش دهند.

ای‌پی‌آی اندروید از همین حالا در دسترس تمامی توسعه‌دهندگان قرار دارد و گوگل اعلام کرده که به دنبال انتشار نسخه‌ی آی‌اواس این API است. بنابراین پیش‌بینی می‌شود به‌زودی تغییرات یادشده را برای کاربران سیستم‌عامل آی‌اواس نیز مشاهده کنیم.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات