اطلاعاتی از شیائومی می نوت بوک ایر جدید با رم ۸ گیگابایتی منتشر شد

یک‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اطلاعاتی در مورد لپ‌تاپ جدید شیائومی، می نوت‌بوک ایر منتشر شده است.‌ بر اساس این اطلاعات، لپ‌تاپ شیائومی از ۸ گیگابایت رم برخوردار خواهد بود.
تبلیغات

اطلاعات جدیدی در مورد لپ‌تاپ جدید شیائومی موسوم به می نوت‌بوک ایر ۲ به‌صورت آنلاین توسط برخی از وب‌سایت‌ها فاش شد. یکی از منابع چینی همه‌ی مشخصات فنی و نیز تصاویر رندر مطبوعاتی این دستگاه را منتشر کرده است. ظاهرا محصول مورد بحث از یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی از نوع آی‌پی‌اس LCD بهره خواهد برد. رزولوشن صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل اعلام شده است و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که می نوت‌بوک ایر ۲ یک لپ‌تاپ کامپکت و جمع‌و‌جور باشد. افزون بر آنچه گفته شد، ابعاد این دستگاه ۳۰۹.۶ در ۲۱۰.۹ در ۱۴.۸ میلی‌متر و وزن آن ۱.۵ کیلوگرم (حدودا ۳.۳ پوند) خواهد بود. گفته می‌شود می نوت‌بوک ایر جدید از پردازنده‌ی i5-7200U اینتل بهره خواهد گرفت و حافظه‌ی رم این دستگاه ۸ گیگابایت و از نوع دی‌دی‌آر ۴ است. از دیگر مشخصات فنی فاش شده از این لپ‌تاپ می‌توان به کارت گرافیک جداگانه‌ی انویدیا جی‌فورس ام‌ایکس ۱۵۰ اشاره کرد. این محصول همچنین از راه‌های ارتباطی مختلفی پشتیبانی خواهد کرد که از جمله می‌توان به پورت یو‌اس‌بی نوع سی و درگاه HD‌ام‌آی اشاره کرد. این لپ‌تاپ همچنین از بلوتوث ۴.۰ پشتیبانی می‌کند. بر اساس جدیدترین اطلاعات فاش شده در مورد می نوت‌بوک ایر جدید، این محصول همچنین از ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD و یک باتری چهار سلولی لیتیوم-یونی بهره خواهد برد. البته فعلا مشخص نیست که با هر بار شارژ کامل این باتری تا چند ساعت می‌توان با لپ‌تاپ جدید شیائومی کار کرد. با درنظرگرفتن مشخصات فنی اعلام‌شده برای می نوت‌بوک ایر جدید، احتمالا عمر باتری این دستگاه حداقل ۶ ساعت خواهد بود.‌

یکی دیگر از ویژگی‌های لپ‌تاپ مورد بحث که توسط منبع چینی فاش شده، وجود حسگر اثر انگشت در لبه‌ی سمت راست بالای تاچ‌پد این دستگاه است. می‌ نوت‌بوک ایر جدید شیائومی همچنین به یک صفحه‌کلید کامل QWERTY مجهز شده است. کمپانی چینی شیائومی قصد دارد چند مدل از این دستگاه را روانه‌ی بازار کند. انتظار می‌رود مدل پایه‌ی لپ‌تاپ یادشده با قیمتی حدود ۴۹۹۹ یوان چین (نزدیک به ۷۳۵ دلار) در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. علاوه بر این انتظار داریم دو مدل می نوت‌بوک ایر جدید از نظر مقدار حافظه‌ی ذخیره‌سازی با یکدیگر تفاوت داشته باشند. هنوز مشخص نیست که آیا شیائومی قصد اضافه کردن مدل‌های جدیدی به محصولات سری می نوت‌بوک ایر دارد یا خیر؛ در هر صورت احتمالا به‌زودی جزئیات بیشتری در این مورد در دسترس قرار خواهد گرفت.

گزارش‌ها حاکی از این هستند که می نوت‌بوک ایر جدید در تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) رسما معرفی خواهد شد و از همان روز امکان پیش‌خرید این محصول وجود دارد. اگرچه تا به این لحظه به‌صورت رسمی هنوز هیچ اشاره‌‌ای به تاریخ دقیق عرضه‌ی می نوت‌بوک ایر جدید نشده است؛ اما بر اساس اخبار و گزارش‌های مختلف، پیش‌بینی می‌شود که این محصول طی هفته‌های آینده روانه‌ی بازار شود. در ادامه می‌توانید تصاویر رندر منتشرشده از می نوت‌بوک ایر جدید را مشاهده کنید.

می نوت‌بوک ایر جدید شیائومی

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات