راه‌ اندازی سامانه‌ی حمل و نقل بار فالکو با قابلیت پرداخت هزینه کالا در محل

پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
مدیرعامل فالکو در گفت‌وگو با زومیت از راه‌اندازی سامانه‌ی حمل و نقل بار فالکو در تهران با امکان پرداخت هزینه‌ی ارسال و کالا در محل خبر داد.
تبلیغات

علی قاضیانی، مدیرعامل شرکت پیشگامان آماد راه ابریشم (فالکو) در گفت‌وگو با خبرنگار زومیت گفت: «استارتاپ فالکو در زمینه حمل و نقل بارهای سبک درون شهری کار می‌کند. این فعالیت در زیرمجموعه‌ی پیک‌های موتوری و وانت‌بارها انجام می‌شود و این مجموعه از شهرداری و اتحادیه وانت‌بار و پیک‌ موتوری مجوز دارد. هم اکنون در فالکو حمل و نقل بار تا سقف ۲۵ کیلوگرم انجام می‌شو؛د اما در بازه‌ی زمانی کوتاهی، حمل و نقل بارهای بیش از ۲۵ کیلوگرم توسط وانت هم انجام خواهد شد».

علی قاضیانی فالکو

مدیرعامل فالکو اعلام کرد که فعالیت سفارش حمل و نقل از طریق فالکو در بستر اپلیکیشن اندروید و iOS به همراه سفارش از وب‌سایت و تلفن انجام می‌شود. نحوه‌ی کار فالکو این‌گونه است که مشتری از طریق اپلیکیشن، مرکز تماس مشتریان یا و‌ب‌سایت درخواست حمل بار توسط پیک را ارائه می‌دهد. این درخواست برای پیک‌های نزدیک مشتری فرستاده می‌شود و در صورت تأیید توسط پیک، اطلاعات مبدأ، مقصد، شماره تماس گیرنده و شماره تماس فرستنده برای پیک ارسال می‌شود. زمان تصمیم‌گیری برای پیک ۲۰ ثانیه است. در فالکو هم آدرس گیرنده‌ روی نقشه مشخص می‌شود و هم جزئیات آدرس توسط فرستنده نوشته می‌شود. موتورسوار برای رسیدن به فرستنده و گیرنده از سیستم مسیریاب بهینه موجودر در فالکو برای رسیدن سریع‌تر به مقصد استفاده خواهد کرد.

دریافت هزینه‌ی ارسال و کالا در محل

قاضیانی در مورد ارسال کالا و دریافت هزینه کالا در سامانه‌ی فالکو توضیح داد: «در فالکو دو نوع فرستنده‌ی کالا داریم. اولین دسته کسب‌وکارهای عادی و خانگی هستند که مبالغ ارسالی خود به صورت آنلاین یا در محل خود پرداخت می‌کنند. اما برخی کسب‌وکارهایی مانند فروشگاه‌های آنلاین یا توزیع‌کنندگان هستند که می‌خواهند هزینه‌ی کالا در محل و بعد از تحویل به مشتری از او دریافت کنند. این کسب‌وکارها هم مشتری ما هستند. ما برای آسودگی این افراد پرداخت در محل را در فالکو فراهم کرده‌ایم.در این سیستم پرداخت مشکلاتی از قبیل زمان تسویه با کسب‌وکارها را که در پرداخت‌های در محل سامانه‌های دیگر وجود داشت را برطرف کرده‌ایم تا بتوانیم زود به زود با مشتریان خود تسویه کنیم».

او افزود:‌«همچنین برای ضمانت پرداخت و دقیق بودن جزئیات، ضمن انعقاد قرارداد، پنل کاربری برای این کسب‌وکارها و پیک‌ها در نظر گرفته‌ایم تا جزئیات تحویل، مبالغ مورد پرداخت و مواردی از این قبیل را به مشتری و پیک نمایش دهیم».

ردیابی پیک در فالکو

مدیرعامل فالکو در مورد ردیابی پیک‌های سفارش داده در این سامانه به خبرنگار زومیت گفت: «تمام مراحل حمل و نقل بار توسط فالکو قابلیت ردیابی دارد و مشتری می‌تواند کالا و پیک را از طریق نقشه‌ی موجود در سامانه ردیابی کند. ما نیز در کنترل پنل مدیریت خود مشتریان و پیک‌های خود را رصد می کنیم. بدین ترتیب در صورت انجام هر گونه تخلف متوجه شده و با این مورد برخورد خواهیم کرد.»

امتیازدهی پیک‌ها

به گفته‌ی قاضیانی، در فالکو سیستم امتیازدهی به پیک تعبیه شده است تا عملکرد رانندگی و سرویس دهندگان بررسی شده و بر اساس امتیازات به‌دست آمده، سامانه برای ارسال پیک تصمیم می‌گیرد. مشتریان بر اساس رضایت‌مندی از راننده و نحوه‌ی حمل و نقل امتیاز می‌دهند. بدین ترتیب هر فردی امتیاز بیشتری داشته باشد، درخواست حمل و نقل در اطراف مشتری ابتدا به او ارسال می‌شود و سپس به دیگران اختیار تأیید ارسال محصول داده می‌شود. ضمناً این امتیازات در ماندگاری پیک‌ها در سیستم نیز موثر است. یعنی راننده‌ای که از مشتریان امتیاز کمی گرفته‌است، از فالکو حذف می‌شود.

ضمانت برای مشتریان

مدیرعامل فالکو در مورد ضمانت‌های تعبیه شده برای مشتریان اعلام کرد: «ما برای ضمانت در فالکو دو کار مهم انجام داده‌ایم. اول اینکه هر فردی که به عنوان راننده در مجموعه استخدام می‌شود علاوه بر چک‌کردن مشخصات هویتی و اطلاعات محل زندگی، یک ضامن از سمت او به مجموعه معرفی شده و مبلغی به عنوان حسن انجام کار از او دریافت می‌شود.دومین کار ضمانت دهی به مشتریان است. هر چند شرکت‌های بیمه به دلیل مشکلات موجود در تشخیص ارزش بار، کالاهای این سامانه‌های حمل و نقل را بیمه نمی‌کنند؛ اما خود فالکو با استفاده از صندوق جبران خسارات کالاهای کاربران را تضمین می‌کند. این ضمانت و بیمه برای کالاها تا سقف ۱۰ میلیون تومان است و کالاهای دارای ارزش بیش از ۱۰ میلیون توسط فالکو جابه‌جا نخواهد شد».

فالکو

شروع از سه منطقه تهران

به گفته‌ی قاضیانی، فالکو در ابتدا در مناطق ۳، ۶ و ۷ تهران آغاز به کار خواهد کرد و سپس با گسترش تردد پیک‌ها ظرف مدت کوتاه ۲ ماهه می‌توانیم خدمات خود را در سراسر تهران ارائه کنیم.

مدیرعامل فالکو گفت: «ما برای صحت عملکرد خود ابتدا اپلیکیشن اندروید را در سایت خود قرار داده و بعد از دو هفته در گوگل‌پلی استور و بازار قرار خواهد گرفت. اپلیکیشن iOS نیز با فاصله زمانی یک ماه و نیم پس از انتشار نسخه اندروید در بازار و گوگل پلی استور به بازار خواهد آمد».

فالکو

او در مورد جابه‌جا کردن انسان توسط فالکو به خبرنگار زومیت پاسخ داد: «شرایط قوانین حمل و نقل کالا به ما اجازه نمی‌دهد که انسان‌ها توسط پیک‌ها جابه‌جا شوند. ما به صورت رسمی از شهرداری و اتحادیه وانت‌بار و پیک موتوری مجوز دریافت کرده‌ایم. اگر شرایط و قوانین تغییر پیدا کرد و به ما اجازه حمل و نقل انسان داده شود، مانیز این خدمات را به مردم ارائه خواهیم داد».

طرح‌های تشویقی

قاضیانی در مورد طرح‌های تشویقی مشتریان و پیک‌ها در فالکو اعلام کرد: «در ابتدای کار به هر مشتری ۱۰ هزار تومان اعتبار رایگان اهدا می‌کنیم. با معرفی هر مشتری جدید و فعال توسط کاربران‌مان به هر دو نفر ۵ هزار تومان اعتبار رایگان داده خواهد شد. برای رانندگان پیک نیز در ابتدا ۲۰ هزار تومان اعتبار رایگان می‌دهیم تا در سفرهای ابتدای خود، پرداخت کارمزد ۱۳ درصدی بابت هر حمل و نقل به فالکو نداشته باشد.»

فالکو

استارتاپ فالکو به عنوان استارتاپ برتر ایرانی نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۱۷ از نگاه بازدیدکنندگان و غرفه‌داران شناخته شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات