طرح رجیستری گوشی‌های موبایل احتمالاً تا پایان خرداد اجرا می‌شود

پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید که احتمالاً تا پایان خرداد ماه طرح رجیستری گوشی‌های موبایل انجام خواهد شد.
تبلیغات

یدالله صادقی در مورد اجرای طرح رجیستری گفت: «این طرح نقش بسزایی در کاهش قاچاق گوشی‌های تلفن همراه دارد. اجرای طرح رجیستری گوشی‌های موبایل به دو بخش قواعد تجاری و زیرساخت‌های فنی تقسیم می‌شود. در بخش قواعد و قوانین تجاری، وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات مورد نظر را در دستور کار خود قرار داده است.»

صادقی اعلام کرد که در بخش زیرساخت‌های فنی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متولی اصلی است. در این بخش وزارت ارتباطات باید با استفاده از دستگاه‌ها و فناوری‌های خاص شرایط رجیستر شدن تمام گوشی‌های موبایل را فراهم کند. البته باید شرایط به گونه‌ای باشد که در هنگام خرید گوشی، خریداران با مشکلی روبه‌رو نشوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: «در این طرح بسیار مهم است که مردم هنگام خرید یا استفاده از گوشی دچار مشکلی نشوند؛ به همین خاطر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ماه‌های گذشته با جذب پیمانکاران مختلف، در حال پیاده‌سازی و اجرای این بخش است.»

صادقی اعلام کرد: «بر اساس اطلاعاتی که از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دست ما رسیده است، به نظر می‌رسد کارهای مربوط به این بخش نیز به پایان رسیده‌ است و احتمال می‌رود این طرح تا پایان خردادماه امسال اجرا شود.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پاییز سال ۹۵ زمان اجرای طرح رجیستری موبایل را بعد از انتخابات و تیرماه ۹۶ اعلام کرده بود. سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در روزهای پایانی سال ۹۵ از اجرای طرح رجیستری تا تیرماه ۱۳۹۶ خبر داده بود.

به گفته‌ی صادقی، مرحله پایلوت رجیستری انجام شده و دستگاه‌های ذی ربط خریداری شده و بدین ترتیب مسائل سخت افزاری حل شده اما در بعد نرم افزاری هنوز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم تا تیر ماه ۱۳۹۶ به نتیجه برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات