استیو بالمر از اشتباهش در زمینه سخت افزار می‌گوید

پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
استیو بالمر، مدیرعامل سابق مایکروسافت طی مصاحبه‌ای از درک نکردن به‌موقع تحولات جدید در عرصه‌ی سخت‌افزار می‌گوید.
تبلیغات

از زمان حضور ساتیا نادلا در سمت مدیرعامل مایکروسافت، شاهد تغییرات گسترده‌ای در این شرکت بوده‌ایم. امروزه مایکروسافت از یک شرکت بوروکراتیک و خسته‌کننده به شرکتی جذاب و نوآور تبدیل شده و با معرفی محصولاتی نظیر هولولنز و سرفیس، بازار را تحت تأثیر قرار داده است. از نظر مالی نیز مایکروسافت پیشرفت خوبی داشته؛ تا حدی که اخیرا ارزش هر سهم مایکروسافت به ۷۰ دلار رسیده است. عددی که در تاریخ مایکروسافت بی‌سابقه است.

با این‌ وجود، نقش استیو بالمر، مدیرعامل سابق مایکروسافت، در موفقیت‌های فعلی این شرکت اندکی بحث‌برانگیز است. عرضه محصولات سری سرفیس که امروزه به یک تجارت چند میلیارد دلاری برای مایکروسافت بدل شده، در دوران مدیریت استیو بالمر کلید خورد. به همین دلیل، می‌توان بخشی از موفقیت فعلی مایکروسافت را به تلاش‌های استیو بالمر نسبت داد.

اخیرا طی مصاحبه‌ای، استیو بالمر درباره‌ی افسوس‌ها و اشتباهاتش در دوران تصدی پست مدیریت در مایکروسافت صحبت کرده است. در این مصاحبه، بالمر از درک نکردن به‌موقع تغییرات جدید در عرصه سخت‌افزار به‌عنوان بزرگ‌ترین اشتباهش نام برده است.

بالمر می‌گوید:

به نظرم در زمینه‌ی درک ظرفیت‌های جدید، به‌ویژه در عرصه‌ی سخت‌افزار، با تأخیر عمل کردم... آرزو دارم ظرفیت لازم جهت ایجاد یک شرکت پیشرو در عرصه‌ی سخت‌افزار را به وجود آورده ‌باشم؛ چرا که سخت‌افزار را می‌توان تبلور نرم‌افزار دانست. شرکتی که رهبری‌اش را در اختیار داشتم، باید مدت‌ها پیش به چنین ظرفیتی دست می‌یافت.

پیش از این نیز استیو بالمر گفته‌ بود دوست دارد به گذشته بازگردد و اشتباهاتش در زمینه‌ی سخت‌افزار را جبران کند. با این وجود، نقش بالمر در توسعه برخی محصولات مهم مایکروسافت نظیر ایکس‌باکس، موتور جستجوی بینگ، کورتانا، آفیس ۳۶۵ و سرویس آژور غیر قابل انکار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات