پژو 301 اواخر سال جاری به بازار عرضه می‌شود

سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی مدیر عامل ایران خودرو، پژو 301 اواخر سال جاری به فروش خواهد رسید.
تبلیغات

هاشم یکه‌زارع مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران‌خودرو در حاشیه‌ی انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌ی ۱۰ جانبه بین‌المللی توسعه‌ی پلتفرم خودرو در ایران اعلام کرد که طبق پیش‌بینی‌ها، این پروژه در ۲.۵ سال آینده به پایان رسد. اولین خودروهای توسعه‌یافته از این پلتفرم تا سال ۱۴۰۰ وارد بازار داخلی خواهند شد. انواع کلاس خودروهای سدان و شاسی‌بلند و سیستم‌های قوای محرکه‌ی بنزینی و هیبریدی روی این پلتفرم تولید می‌شوند.

مدیر عامل ایران خودرو در این رابطه گفت:

در ۱۰ سال آینده ۲۳ مدل خودرو روی این پلتفرم تولید و به بازار عرضه می‌شوند. خودروهای موجود در بازار ایران باید در آینده‌ از رده خارج و نمونه‌های به‌روز جایگزین آن‌ها شوند.

قرارداد جدید ایران خودرو با شرکای خارجی خود اعم از بنتلر و هیوندای پاورتک در راستای توسعه‌ی پلتفرم خودرو در حالی امضا شد که پیش از این دانشگاه علم و صنعت ایران از اولین پلتفرم خودرو رونمایی کرد که به‌صورت مستقل و با همت اساتید و دانشجویان برتر دانشگاهی توسعه یافته بود و در حال انتظار برای همکاری با یکی از خودروسازان داخلی جهت تجاری‌سازی آن است.

یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو در ادامه‌ از اهمیت صنعت خودروسازی در جهان گفت و افزود: 

اگر در ایران صنعت خودروسازی وجود نداشت، سال گذشته باید بیش از ۱۳ میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو صرف می‌شد. 

در انتهای جلسه، مدیر عامل ایران خودرو توضیحات بیشتری در خصوص برنامه‌ی ایکاپ برای تولید محصولات پژو خبر داد. پژو ۲۰۰۸ هفته‌ی گذشته به‌صورت رسمی تولید انبوه خود را آغاز کرد. این در حالی است که تولید پژو ۳۰۱ به عنوان اقتصادی‌ترین خودروی مجموعه‌ی ایکاپ، انتهای سال جاری آغاز و به بازار عرضه می‌شود. هاچ‌بک پژو ۲۰۸ نیز سال آینده‌ تولید و عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات