گوشی های هوشمند از سال ۲۰۱۹ به eSIM مجهز می‌شوند

سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت IHS Markit پیش‌بینی کرده است که از سال ۲۰۱۹، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را با تجهیز به سیم‌کارت الکترونیکی راهی بازار خواهند کرد.
تبلیغات

طبق گزارش‌های جدید، انتظار می‌رود سازندگان تلفن‌های هوشمند از سال ۲۰۱۹ در محصولاتشان از eSIM یا سیم‌کارت الکترونیکی استفاده کنند. این اطلاعات توسط شرکت تحقیقاتی به نام IHS Markit منتشر شده و اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۱ تعداد محصولاتی که مجهز به eSIM هستند به ۹۸۶ میلیون دستگاه خواهد رسید. طبق آمار، در سال ۲۰۱۶ شمار دستگاه‌هایی که مجهز به eSIM بودند به ۱۰۸.۹ میلیون رسیده بود.

در حال حاضر بعضی از محصولات از سیم‌کارت الکترونیکی استفاده می‌کنند؛ برای مثال سامسونگ گیر اس 2 کلاسیک . البته باید گفت شمار زیادی از محصولات مجهز به سیم‌کارت الکترونیکی را دستگاه‌های M2M تشکیل می‌دهد.

IHS معتقد است که گوشی‌های هوشمند مجهز به سیم‌کارت الکترونیکی از سال ۲۰۱۸ توسط کمپانی‌های نه‌چندان مطرح عرضه خواهند شد؛ اما عرضه محصولات کمپانی‌های مطرح که از eSIM استفاده می‌کنند، از سال ۲۰۱۹ رخ خواهد داد. IHS به این موضوع نیز اشاره کرده است؛ زمانی که یکی از سه کمپانی مطرح سامسونگ، اپل یا هواوی گوشی هوشمند مجهز به سیم‌کارت الکترونیکی عرضه کنند، کمپانی‌های دیگر نیز به سمت ساخت محصولات مشابهی خواهند رفت که در نهایت باعث می‌شود در طولانی‌مدت شاهد جایگزینی eSIM با سیم‌کارت‌های قابل تعویض باشیم.

شرکت IHS طی بررسی‌هایی که در این زمینه داشته، اعلام کرده است که باوجود اینکه شاهد گسترش استفاده از سیم‌کارت الکترونیکی در گوشی‌های خواهیم بود؛ اما انتظار نمی‌رود در بازه زمانی کوتاه شاهد حذف سیم‌کارت‌ قابل تعویض باشیم. در واقع IHS معتقد است که حذف سیم‌کارت‌ قابل تعویض از گوشی‌های هوشمند به کندی صورت خواهد گرفت و تا سال ۲۰۲۱، هنوز شاهد ۵.‍‍۱ میلیارد دستگاه خواهیم بود که از سیم‌کارت قابل تعویض استفاده می‌کنند.

آمار سیم کارت

با این حساب در حدود ۸۳.۹ درصد از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را محصولاتی تشکیل می‌دهند که از سیم‌کارت قابل تعویض بهره می‌برند. برای مقایسه، جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۹۸ درصد تلفن‌های هوشمندی که در بازار عرضه شد، مجهز به سیم‌کارت‌ قابل تعویض بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات