ام تی ان با مشارکت ایرانیان نت در فیبر نوری سرمایه‌گذاری می‌کند

دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت MTN سهام‌دار ایرانسل، با امضای تفاهم‌نامه‌ای در وزارت ارتباطات، با مشارکت ایرانیان‌ نت در فیبرنوری ۸ شهر سرمایه‌گذاری می‌کند.
تبلیغات

شرکت MTN آفریقای جنوبی پس از مذاکره با وزارت ارتباطات و شرکت ایرانیان‌نت، امروز تفاهم‌نامه‌ای برای مشارکت در فیبرنوری ۸ شهر بزرگ کشور به امضاء رساند.

بر اساس این تفاهم‌نامه که امروز در وزارت ارتباطات به امضاء رسید، شرکت ایرانیان نت و شرکت MTN برای توسعه‌ی فیبرنوری در کشور شرکت مشترکی تأسیس خواهند کرد تا بتوانند روند فیبرکشی و ارائه‌ی خدمات فیبری به کشور را توسعه دهند.

به گفته‌ی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ام‌تی‌ان مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار به‌صورت مستقیم و ۴۵۰ میلیون دلار دیگر به‌صورت فاینانس در پروژه‌های فیبر نوری این ۸ شهر سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

ایرانیان‌نت در سال ۸۹ پروانه‌ی اپراتور فیبر نوری برای شهرهای سراسر کشور را دریافت کرد و به‌عنوان اپراتور فیبرنوری در ایران شناخته شد. البته در پروانه‌ی این اپراتور اجازه‌ی فعالیت به شرکت مخابرات در کنار این شرکت و به‌صورت جداگانه داده شده است.

ام‌تی‌ان و ایرانیان‌نت در ۸ شهر تهران،کرج، قم، تبریز، اصفهان، اهواز،‌ شیراز و مشهد برای توسعه‌ی فیبرنوری با هم مشارکت خواهند کرد.

شرکت مشترک میان ام‌تی‌ان و ایرانیان‌نت قرار است با سهام ۴۹ درصدی MTN و سهام ۵۱ درصدی ایرانیان‌نت تشکیل شود. شرکت ام‌تی‌ان سهام‌دار ۴۹ درصدی ایرانسل است.

ایرانیان نت در حال حاضر ۱۰ هزار شماره فیبرنوری برای واگذاری در شهر کرج آماده کرده است. این شرکت که پیش از این به نمایشگاه بین‌المللی تهران خطوط فیبرنوری ارائه داده بود، به‌زودی ۵ هزار شماره فیبرنوری در تهران واگذار خواهد کرد.

پروژه‌ی ایجاد و دسترسی فیبرنوری در دنیا یکی از پرهزینه‌ترین طرح‌های مخابراتی به شمار می‌رود. این پروژه در کشور ما به خاطر بافت قدیمی شهرها و مشکلاتی مانند عدم همکاری شهرداری‌ها به پروژه‌‌ی طولانی‌مدت تبدیل می‌شود.

شرکت مخابرات ایران روز ۵ اردیبهشت امسال شبکه‌ی فیبرنوری منازل (FTTH) خود را با نام تانوما رونمایی کرد و تاکنون به ارائه‌ی خدمات روی این خطوط پرداخته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات