گوشی اندروید وایو با نام فون ای معرفی شد

دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
شرکت ژاپنی وایو عرضه‌ی گوشی اندروید Phone A را آغاز کرد.
تبلیغات

وایو گوشی جدید مبتنی بر اندروید خود را در ژاپن و با نام Phone A عرضه کرد. این گوشی از همان پلتفرم سخت‌افزاری به‌‌کاررفته در گوشی سال گذشته‌ی وایو با نام Phone Biz بهره می‌برد، با این تفاوت که اکنون سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل جای خود را به سیستم عامل محبوب‌تر اندروید داده است. وایو در این گوشی میان‌رده از پردازنده‌‌ی مبتنی بر Cortex-A53 استفاده کرده است و آن را با قیمتی کمتر از ۲۵۰ دلار عرضه می‌کند که برای گوشی هوشمندی با بدنه‌‌ای از جنس آلومینیوم ماشین‌کاری شده، مبلغ پایینی به نظر می‌رسد.

وایو، واحد کامپیوتر سابق سونی و تولیدکننده‌ی مستقل کنونی، حدود یک سال پیش با گوشی Phone Biz و با هدف جذب مشتریان سازمانی وارد بازار گوشی‌ هوشمند شد. از آنجایی که کامپیوترهای شخصی وایو مبتنی بر ویندوز ۱۰ هستند، منطقی بود که این کمپانی گوشی هوشمندی مبتنی بر ویندوز ۱۰ موبایل و با پشتیبانی از فناوری کانتینیوم و سایر قابلیت‌هایی که پلتفرم مایکروسافت ارائه می‌دهد، روانه‌ی بازار کند. صرف‌نظر از سیستم عامل، دیگر ویژگی کلیدی گوشی Phone Biz بدنه‌ی یکپارچه‌ی فلزی و مقاوم آن بود. وایو هیچ‌گاه در مورد میزان فروش گوشی فون بیز اظهار نظری نکرد؛ اما اکنون بعد از گذشت یک سال از عرضه‌ی آن، این گوشی را به همراه سیستم عامل اندروید روانه‌ی بازار می‌کند.

Vaio Phone A

همانند نخستین گوشی هوشمند وایو، Phone A به سیستم-روی-یک-چیپ اسنپدراگون ۶۱۷ با هشته هسته‌ی Cortex-A53 آرم با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۴۰۵ مجهز شده است و از نمایشگر ۵.۵ اینچی فول اچ‌دی بهره می‌برد. این گوشی از رم ۳ گیگابایت LPDDR3 و حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی استفاده می‌کند و وایو برای دوربین عقب و جلوی آن، سنسورهای ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته است.

گوشی ۲۳۷ دلاری با بدنه‌ آلومینیومی ماشین‌کاری شده

علاوه بر موارد یادشده، از دیگر مشخصات فنی فون ای می‌توان به مودم وای‌فای سازگار با استانداردهای 802.11a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه‌ی ۴.۰، پورت میکرو یواس‌بی ۲.۰، سنسورهای گوناگون و باتری با ظرفیت ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد. فون ای همانند برادر ویندوزی خود، از دو سیم‌کارت (یک نانوسیم و یک میکروسیم) پشتیبانی می‌کند و با باندهای 3G/LTE نوع ۱، ۳، ۶، ۸، ۱۱، ۱۹ و ۲۱ همراه با تجمیع اپراتورها سازگار است؛ بنابراین مناسب بازار آمریکا نیست. در نهایت می‌توان به وزن ۱۶۷ گرم و ضخامت ۸.۳ میلی‌متری این محصول اشاره کرد.

Vaio Phone A

با وجود آنکه پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۱۷ با اندروید ۷ سازگار است؛ اما وایو گوشی فون ای را به همراه اندروید ۶.۰ عرضه خواهد کرد. در حال حاضر برنامه‌های وایو برای به‌روزرسانی سیستم عامل این گوشی مشخص نیست؛ اما در حال حاضر سخت‌افزار و نرم‌افزار محصول جدید وایو تا حدودی قدیمی به نظر می‌رسد.

کامپیوترها و گوشی‌های وایو توسط مهندسان این کمپانی توسعه داده می‌شوند، اما فرایند ساخت آن‌ها توسط شرکت‌های تولیدکننده‌ی طرف قرارداد با وایو انجام می‌شود. در همین حین فرایند کنترل کیفیت نهایی و مونتاژ سخت‌افزار در ناگانو تکنولوژی، واحد تولید کامپیوترهای سابق سونی صورت می‌گیرد. با توجه به این نکته و متریال به‌کاررفته در ساخت گوشی، وایو مدعی است کیفیت محصولات آن در سطحی بالاتر از رقبای این کمپانی قرار می‌گیرد که با توجه به وضعیت سایر گوشی‌های ارزان‌قیمت اندروید، به نظر ادعای صحیحی می‌رسد.

Vaio Phone A

در حال حاضر گوشی فون ای تنها از طریق فروشگاه آنلاین وایو و صرفا در ژاپن قابل خریداری است؛ با این حال، همانند فون بیز، این گوشی احتمالا به فروشگاه‌های شخص ثالث خارجی راه پیدا کند. وایو برای فون ای برچسب قیمتی ۲۳۷ دلاری در نظر گرفته است که حتی با وجود سخت‌افزار و نرم‌افزار قدیمی، برای گوشی هوشمندی با بدنه‌ی یکپارچه‌ی آلومینیومی، قیمت بسیار پایینی به محسوب می‌شود. از سوی دیگر در بازار فوق‌العاده رقابتی اندروید، قیمت پایین، راهی برای بالا بردن میزان فروش به شمار می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات