هولولنز مایکروسافت پزشکان را در جراحی ستون فقرات یاری می‌کند

دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی Scopis پلتفرمی نرم‌افزاری مبتنی بر واقعیت افزوده برای هولولنز توسعه داده است که می‌توان از آن در عمل جراحی ستون فقرات استفاده کرد.
تبلیغات

از زمانی که مایکروسافت هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز را منتشر کرده است، شاهد این موضوع هستیم که ردموندی‌ها درصدد معرفی قابلیت‌های این هدست هم در زمینه‌ی انجام بازی‌ها و هم وسیله‌ای برای تسهیل انجام برخی امورات هستیم. شماری از افراد در کسب و کارهای مختلف حتی استفاده از هولولنز را آغاز کرده‌اند که از جمله‌ی آن می‌توان به استفاده از این هدست واقعیت افزوده توسط مهندسان ساختمان به‌منظور دیدن نمای سه بعدی ساختمان در قالب واقعیت افزوده اشاره کرد. حتی شماری از جراحان نیز هولولنز را برای انجام عمل جراحی مغز مورد استفاده قرار داده‌اند. کمپانی Scopis که در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار فعالیت می‌کند، پلتفرمی مبتنی بر واقعیت افزوده توسعه داده است که می‌توان از آن در جراحی ستون فقرات استفاده کرد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط Scopis، این پلتفرم Holographic Navigation Paltform نام دارد. با استفاده از این پلتفرم و به‌کارگیری هولولنز، پزشک می‌تواند یک هولوگرام را روی بیمار طی انجام عمل جراحی مشاهده کند. پزشکان با استفاده از هولولنز و پلتفرم توسعه داده‌شده می‌توانند اعداد و ارقام مهم مورد نیاز در رابطه با سلامتی کاربر را نیز در دامنه‌ی دید خود مشاهده کنند. همچنین در طول عمل جراحی ستون فقرات نیز می‌توان با بهره‌گیری از هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز، محل پیچ‌های تعبیه‌شده در ستون فقرات را به‌راحتی پیدا کرد.

علاوه بر اینکه هولولنز باعث سهولت هر چه بیشتر عمل جراحی می‌شود، زمان عمل را نیز کاهش می‌دهد. با استفاده از این هدست واقعیت افزوده، پزشک علاوه بر اینکه می‌تواند اطلاعات بسیار کاربردی را در طول عمل جراحی مشاهده کند؛ بلکه قادر است سوابق بیمار از قبیل انواع تصاویر و اطلاعات موجود را در آنِ واحد، پیش چشم خود ببیند و از آن‌ها نیز استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات