۷ دلیلی که تا الان میلیونر نشده‌اید

سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
طرز تفکرهایی که شما را از ثروتمند شدن باز می‌دارند، تله‌های ثروت نام دارند. با داشتن آگاهی کافی می‌توانید بر آن‌ها غلبه کنید.
تبلیغات

ثروت می‌تواند کلید رسیدن به آزادی باشد و آزادی باارزش‌ترین هدیه‌ی زندگی است. شما برای ثروتمند شدن باید طرز تفکر خود را تغییر دهید، موانع را کنار بگذارید، عادت‌های خوب را در خودتان پرورش دهید و کسب‌و‌کار خودتان را توسعه دهید. اولین گام برای طی کردن این مسیر، شناختن و غلبه کردن بر ۷ طرز تفکری است که شما را از رسیدن به اهدافتان باز می‌دارند. برای اینکه خودتان را از نظر ذهنی آماده کنید، به شخصی فکر کنید که استعدادهای کمتری نسبت به شما دارد، کمتر از شما تلاش می‌کند و در کل سطح پایین‌تری نسبت به شما دارد؛ اما از نظر مالی در موقعیت بهتری نسبت به شما است. تنها عامل موفقیت او این بوده که توانسته است تله‌های رسیدن به ثروت را پشت سر بگذارد. برای آشنایی بیشتر با این تله‌ها و راه‌های مقابله با آن در ادامه با زومیت همراه باشید.

relaxing

۱- پیدا کردن و ماندن در یک شغل راحت

همه‌ی ما دوست داریم موقعیت شغلی راحت خودمان را پیدا کنیم و از آن لذت ببریم. به‌عنوان مثال شخصی که عاشق ملاقات کردن آدم‌های جدید است، ترجیح می‌دهد شغلی داشته باشد که بتواند پاسخگوی نیاز او به برقراری رابطه و صحبت کردن با انسان‌ها باشد. اما این موضوع برای ثروتمند شدن کافی نیست. شما باید از مهارت‌هایی که دارید استفاده کنید و از نقطه‌ی آسایش خود بیرون بیایید. ثروتمند شدن نیازمند فعال بودن و تحرک داشتن است. هدفمند باشید و کارهایی را انجام دهید که شما را به اهدافتان نزدیک‌تر می‌کنند.

۲- اجتناب کردن از ریسک

ترسیدن، احساسی است که در همه‌ی مردم جهان وجود دارد. به یاد داشته باشید که رسیدن به موقعیت‌های خوب و ثروتمند شدن علاوه بر تلاش فراوان، نیازمند ریسک کردن است. درواقع بزرگ‌ترین ریسک در زندگی شما این است که یک جا بنشینید و هیچ خطری در زندگی خود وارد نکنید.

۳- داشتن نگرش منفی به ثروت

انسان‌ها نگرش متفاوتی نسب به پول دارند. برخی پولدار شدن را تبدیل به بزرگ‌ترین هدف زندگی خود کرده‌اند و برخی ثروتمند شدن را نشانه‌ی حریص شدن می‌دانند. توانایی شما برای رسیدن یا نرسیدن به ثروت متأثر از این ۲ طرز تفکر است. برای رسیدن به ثروت باید موفقیت‌های خودتان را جشن بگیرید و به پول به‌عنوان مسیری برای رسیدن به آزادی نگاه کنید.

giving up

۴- تسلیم شدن

این مسیر هم مانند هر چالش دیگری سختی‌های زیادی دارد. افرادی که به بلندترین قله‌ی آن می‌رسند، کسانی هستند که هرگز انصراف نمی‌دهند. هر زمان که با چالش جدیدی روبه‌رو شدید، به خودتان یادآوری کنید که قبل از قدم گذاشتن در این مسیر چه اهدافی داشته‌اید و اکنون با تجربه‌هایی که به دست آورده‌اید، می‌توانید بیشتر از پیش رو به جلو حرکت کنید.

۵- ادامه دادن دوستی‌های مخرب

چند نفر را می‌شناسید که با دوستان دوران مهدکودک خود هنوز در ارتباط باشند؟ چند نفر را می‌شناسید که علاوه بر گرفتن انرژی منفی از دیگران هنوز رابطه‌ی خودشان را با آن‌ها ادامه می‌دهند؟ این سؤال‌ها نشان می‌دهند که  شما تا چه اندازه روی افرادی که در اطراف خود جمع می‌کنید، تسلط دارید. با افرادی که باعث ضعیف شدن شما می‌شوند ارتباط برقرار نکنید و اگر در حال حاضر در چنین شرایطی هستید خودتان را سریعا از این محیط خارج کنید.

blaming

۶- مقصر دانستن خودتان

اتفاقات بد همیشه در حال وقوع هستند. حتی گاهی اوقات ممکن است احساس کنید بیشتر از دیگران به شما صدمه می‌زنند. آیا سرمایه‌ی خودتان را از دست داده‌اید؟ آیا کسب‌و‌کارتان با شکست روبه‌رو شده است؟ قرار گرفتن در این شرایط دشوار است؛ اما دلیل نمی‌شود که شما همواره خودتان را دلیل بروز این اتفاقات بدانید. زندگی کردن در زمان گذشته احساس بی‌قراری را در شما تشدید می‌کند و اجازه نمی‌دهد که با افکار و انگیزه‌ی مثبت به مسیر خود ادامه دهید. افکار منفی شما را غمگین می‌کنند و از ادامه‌ی مسیر بازمی‌دارند.

۷- رسیدن به دانش کافی

استیون هاوکینگ می‌گوید: «بزرگ‌ترین دشمن دانش جهل نیست بلکه توهم دانستن است.» ما همیشه چیزهایی برای یاد گرفتن داریم. بنابراین هرگز فکر نکنید که در همه‌ی امور متخصص شده‌اید و دیگر جایی برای پیشرفت کردن ندارید. این طرز تفکر مانع رشد و پیشرفت شما می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات