استفاده از پرینتر سه بعدی برای ساختمان‌سازی

دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پرینتر جدیدی توسعه داده شده است که می‌تواند با مصالح موجود در محیط، سازه‌ها را به‌صورت سه بعدی چاپ کند.
تبلیغات

تیمی از مهندسان دانشگاه MIT، یک ربات پرینتر سه بعدی توسعه داده‌اند که می‌تواند آینده‌ی خانه‌ها و سازه‌های مشابه در زمین و دیگر سیارات باشد. پلت‌فرم ساخت‌و‌ساز دیجیتال می‌تواند هر چیزی را در هر محیطی بسازد.

 اگر بازی StarCraft یا موارد مشابه را تجربه کرده باشید، دیده‌اید که نیروهایتان چقدر سریع سازه‌های مورد نظر شما را می‌سازند. آن نیروها احتمالا مشابه پرینتر سه بعدی هستند که اخیرا در دانشگاه MIT رونمایی شده است.

پلتفرم ساخت و ساز دیجیتال (DCP)، یک پرینتر سه بعدی معمولی نیست. این دستگاه، کاملا قابل سفارشی‌سازی است و سیستم حرکت آزاد دارد که دستگاه را قادر می‌سازد تا هر شی‌ء‌ با هر اندازه‌ای را تولید کند. مهندسان می‌خواهند این دستگاه، یک ابزار ساخت‌و‌ساز مستقل و متکی‌به‌خود باشد و بتواند ساختمان‌ها را با استفاده از مصالح موجود در محیط بسازد.

به‌طور خلاصه، DCP سیستم رباتیک خودکاری است که می‌تواند در هر محیطی و با مصالح موجود در آن محیط کار کند. استیون کیتینگ، عضو تیم و دارنده‌ی مدرک دکترای مهندسی مکانیک از MIT، در مورد هدف این سیستم می‌گوید:

می‌خواهیم در آینده سیستمی خودکار داشته باشیم که آن را به ماه، مریخ یا قطب جنوب بفرستیم تا در آنجا برای ما ساختمان بسازد.

اثبات اجرایی بودن این مفهوم، در ژورنال علوم رباتیک منتشر شده است. DCP قادر بود با استفاده از فوم و بتن، گنبدی با ارتفاع ۳.۷ متر را در ۱۴ ساعت بسازد. نری اوکسمن، از دیگر اعضای گروه می‌گوید:

DCP صرفا یک پرینتر نیست؛ DCP راهی کاملا جدید برای فکر کردن در مورد ساختن است که تغییر نگاه در تولید دیجیتال و طراحی معماری را تسهیل می‌کند. سیستم ما آینده‌ی ساخت و ساز دیجیتال را نشان می‌دهد که احتمالات جدید را در سطح سیاره‌مان و فراتر از آن برای ما ممکن می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات