آشنایی با سیستم ترمز خودکار در خودروهای مدرن

سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، از جمله سیستم‌های ایمنی خودرو است که برای جلوگیری از تصادف و کم‌ کردن سرعت حین برخورد‌ها کاربرد دارد.
تبلیغات

سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، وظیفه‌اش آگاه‌سازی راننده از حوادث قریب‌الوقوع و استفاده از نهایت پتانسیل ترمزگیری خودرو، پیش از وقوع برخورد است. این سیستم‌هاکه توسط شرکت‌های مختلف ساخته‌‌ می‌شوند، با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند؛ ولی در کل می‌توان گفت تمامی این سیستم‌ها سه هدف کلی را دنبال می‌کند.

تسلا آپدیت جدید ارائه میکند

هدف اول، شامل عملکرد ترمز در سرعت پایین است که مخصوص داخل شهر طراحی شده و به کمک‌های رادارهای پایین، عمل می‌کند. وظیفه‌ی دوم، ترمزگیری در سرعت‌های بالا است که رادارهای با دامنه‌ی دید بالا در آن فعال‌اند و خودرو را آماده‌ی ترمزگیری با توجه به شرایط جاده‌ای می‌کنند. هدف سوم در سیستم ترمزگیری خودکار، نیاز به تکنولوژی‌های قوی‌تر دارد که شامل مشاهده‌ی عابران پیاده است و با تصاویر دریافتی از دوربین و رادارهای خودرو عمل می‌کند.

تسلا در مهرماه ۹۵، پکیج «رانندگی اتوماتیک ۲» (Autopilot 2) را ارائه کرد که در ترمزگیری دچار ضعف بود. این شرکت در نسخه‌های جدید، مشکل خود را حل کرده است.

تسلا تائید کرده است که آپدیت ترمز اضطراری را برای خودروهایی که به سیستم رانندگی اتوماتیک ۲ مجهزند، ارائه کرده است. یک روز پس از عرضه‌ی این پکیج، سایت کانسومر ریپورتس امتیاز‌های مربوط به دو خودروی تسلا با نام‌های مدل S و مدل X را به خاطر نداشتن ترمز اتوماتیک اضطراری پایین آورد. تسلا بدون این‌که علت این موضوع را بداند، قبل از انتشار گزارش مربوطه این توانایی را در خودروهای خود فعال کرد.

هرچند مدل S و مدل X از تسلا اخیرا مجهز به این آپشن شده‌اند؛ اما این افزونه در مدل‌هایی از تسلا که قبل از مهرماه سال ۹۵ تولید شده‌اند، قابل نصب نخواهد بود.

 این سیستم برای جلوگیری از حادثه در سرعت‌های زیاد، از سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت شروع به کار می‌کند و  نهایتا در سرعت ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت فعال است. تسلا در بیانیه‌اش اظهار داشته است که به‌زودی این قابلیت را در سرعت‌های بالاتر هم فعال می‌کند.

در نهایت کانسومر ریپورتس بیان داشته است که امتیازهای مربوط به این خودروساز را پس از این‌که اکثریت مالکان تسلا این بسته‌ی به‌روزرسانی را نصب کردند، بازبینی خواهد کرد.

ترمزگیری اتوماتیک فیچر جدید تسلا ها
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات