۴ راه برای تغییر برنامه روزانه و افزایش انرژی

دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
یک سری از کارهایی که ناخودآگاه و به‌صورت روزانه انجام می‌دهیم باعث پایین آمدن بهره‌وری ما می‌شوند. درحالی‌که خیلی راحت می‌توانند با کارهای مفید جایگزین شوند.
تبلیغات

افراد موفق و معروفی مانند استیو جابز، اپرا و تونی رابینز مانند ما انسان‌هایی معمولی هستند. تنها تفاوت هزاران رهبر موفق دیگر با ما این است که آن‌ها سعی می‌کنند یک برنامه‌ روزانه‌ی مثبت و پر از انرژی داشته باشند. شما چگونه روزهای خود را سپری می‌کنید؟ ۴ موردی که در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت آورده شده است به شما کمک می‌کنند برنامه روزانه‌ی خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید و در نتیجه، انرژی و بهره‌وری بالاتری داشته باشید.

checking mobile

۱- بلافاصله بعد از خواب سراغ موبایل نروید

زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، فرکانس‌های مغز شما در حالت آهسته قرار دارند و حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا به وضعیت نرمال برسند. بنابراین صبح اول وقت زمان مناسبی برای خواندن و فرستادن ایمیل‌های کاری یا گرفتن تصمیم‌های مهم نیست؛ زیرا بهره‌وری شما به‌شدت پایین و امکان اشتباه کردن بسیار زیاد است.

استفاده کردن از تکنولوژی، شانس زندگی کردن و حضور داشتن در زمان حال را از شما می‌گیرد و از همه مهم‌تر، در مورد وقایعی که در آینده ممکن است اتفاق بیفتند استرس مزمن به شما وارد می‌کند. این برای سلامتی و کارایی شما بسیار بد است؛ زیرا حالت روحی شما در صبح، فعالیت‌های کل روز شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مواردی که می‌توانید انجام دادن آن‌ها را جایگزین چک کردن تلفن همراه کنید:

قبل از اینکه از تختخواب بلند شوید، به‌نوبت روی تک‌تک اعضای بدن خود تمرکز کنید و ببینید چه احساسی در مورد هرکدام دارید. سپس آن‌ها را به‌آرامی بکشید یا تکان دهید.

قبل از بلند شدن و درحالی‌که دراز کشیده‌اید، به مدت ۳ دقیقه به مواردی فکر کنید که باید به خاطر داشتن آن‌ها خدا را شکر کنید.

دوش آب سرد بگیرید یا حداقل دمای آب را کمی از حالت معمولی پایین‌تر بیاورید.

ورزش آرام مانند یوگا و پیاده‌روی انجام دهید.

صبحانه‌ی کامل و مغذی بخورید.

به موسیقی‌هایی که ریتم تندی دارند گوش دهید.

healthy snack

۲- از بیرون غذا تهیه نکنید

با اینکه کیفیت غذاهایی که در رستوران‌ها سرو می‌شوند در حال بهبود است، اما هنوز راه زیادی برای افزایش کیفیت آن‌ها باید طی شود. به‌عنوان مثال سس پاستا سرشار از چربی، شکر و نمک است و برای سلامتی شما ضرر دارد.

عاداتی که می‌تواند جایگزین غذاهای آماده شود:

با دکتر یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید تا رژیم غذایی مناسب با شرایط بدن شما برایتان تجویز کند.

برای خودتان وعده‌های غذایی کوچک درست کنید و سر کار ببرید.

یک ساعت را مشخص کنید و همیشه در همان زمان غذا بخورید.

از همکاران خود نیز دعوت کنید تا با هم غذا بخورید.

آهسته غذا بخورید تا طعم و بوی آن را احساس کنید.

اگر سر میز خود غذا می‌خورید، حداقل ۵ ثانیه از خیره شدن به صفحه مانیتور دست بکشید. سعی کنید در این مدت کتاب بخوانید، آهنگ گوش دهید یا با یکی از دوستان خود تماس بگیرید.

۳- ورزش کردن ۲ دقیقه‌ای را کنار بگذارید

شاید پیش خودتان فکر کنید ۲ دقیقه ورزش کردن در فاصله‌ی بین ۲ جلسه کاری بهتر از کم‌تحرک بودن است؛ اما این مدت ورزش هیچ تأثیری بر سوزاندن کالری و کاهش وزن نخواهد داشت.

فعالیت‌های ورزشی جایگزین:

ورزش کردن را به قبل یا بعد از کار خود موکول کنید. حداقل ۱۰ دقیقه ورزش سنگین انجام دهید تا ضربان قلبتان بالا برود. ورزش کردن تمام استرس شما را از بین می‌برد؛ بنابراین کمبود وقت را بهانه نکنید و حداقل مدت‌زمان اندکی در روز به ورزش کردن و حفظ سلامتی خودتان اختصاص دهید.

unhealthy food

۴- غذاهای سنگین را دیروقت و جلوی تلویزیون نخورید

غذاهای سنگین و پرچربی که شب‌ها جلوی نور آبی تلویزیون می‌خورید، باعث اختلال خواب شما می‌شوند و بهره‌وری، سلامت و روحیه شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

فعالیت‌های و غذاهای جایگزین:

برای وعده‌‌ی صبحانه و ناهار زیاد غذا بخورید و وعده‌ی شام را تا جای ممکن سبک کنید. میوه و سبزی‌هایی که قند پایینی دارند، انتخاب کنید و گوشت‌های کم‌چرب مانند گوشت مرغ بخورید.

اگر احساس گرسنگی می‌کنید، یک ساندویچ سبک با حداکثر ۲۰۰ کالری انرژی بخورید. میزان کربوهیدرات و پروتئین مصرفی در ساندویچ را متعادل نگه دارید.

آهنگ گوش کنید، کتاب، مجله و روزنامه بخوانید یا به پادکست موردعلاقه خود گوش دهید.

دوش آب گرم بگیرید.

لیست کارهای خود برای روز بعد را آماده کنید.

با عوض کردن روزانه‌ی روزانه، تغییرات زیادی در زندگی شما ایجاد خواهد شد. هرکسی از نظر شرایط روحی و جسمی با دیگری تفاوت دارد. سعی کنید تا جای ممکن به بدن خودتان احترام بگذارید و از حقیقت‌های علمی برای تعیین کارهای روزانه خود کمک بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات