کوالکام احتمالا بیش از یک پردازنده‌ در کنفرانس ۱۹ اردیبهشت معرفی خواهد کرد

یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به خبرهای منتشرشده در فضای مجازی، احتمالا کوالکام در کنفرانس ۱۹ اردیبهشت پردازنده‌های اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 635 را نیز معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

افشاگر مشهور حوزه‌ی تکنولوژی، رولاند کوانت، در حساب توییتر خود اطلاعاتی درباره مراسم رونمایی اسنپدراگون 660 توسط کوالکام منتشر کرده است. طبق این اطلاعات، در این مراسم که در روز ۹ می (۱۹ اردیبهشت) برگزار خواهد شد، کوالکام احتمالا در کنار معرفی اسنپدراگون 660، دو‌ چیپست اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 635 را نیز معرفی خواهد کرد. این دو چیپست نسخه‌های جدید و بهبودیافته‌ی اسنپدراگون 625 خواهند بود. همان‌طور که می‌دانید اسنپدراگون 625 چیپ‌ستی میان‌رده است که بر پایه لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته شده است و در بخش CPU ۸ هسته ARM Cortex A53 با ماکزیمم فرکانس ۲ گیگاهرتز دارد و پردازش گرافیکی آن بر عهده‌ی Adreno 506 است.

با توجه اطلاعات فاش شده‌ی قبلی، اسنپدراگون 630 و 635 در طراحی CPU مانند نسل قبلی خود هستند؛ با این تفاوت که فرکانس کاری آن ممکن است به ۲.۵ گیگاهرتز افزایش یافته باشد و ساخت آن‌ها منطبق بر لیتوگرافی‌های جدیدتر مانند ۱۰ نانومتر باشد؛ که این امر طبیعتا باعث افزایش قدرت و کاهش مصرف چیپست خواهد شد. خبری مبنی بر پشتیبانی از رم‌های LPDDR4 و شروع عصر جدیدی برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پایین‌رده نیست و این تراشه‌ها از رم‌های LPDDR3 که هنوز هم سریع و کارآمد هستند، پشتیبانی خواهند کرد.

این امر که کوالکام خط تولید تراشه‌های میان‌رده‌ و پایین‌رده‌ی خود را به‌روز نگاه می‌دارد‌، کاری ستودنی است. این چیپ‌ست‌ها نه‌تنها تجربه‌های خوبی در مباحث مصرف باتری و سرعت برای کاربران به ارمغان می‌آورند، بلکه برخی از مزایای گوشی‌ها و تراشه‌های پرچم‌دار مانند شارژ سریع و ضبط و پخش محتوای 4K نیز در اختیار این کاربران قرار می‌دهند. لازم به یادآوری است که تمرکز اصلی کوالکام در این کنفرانس بر معرفی اسنپدراگون 660 خواهد بود.

شما انتظار معرفی چه محصولاتی را در این کنفرانس دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات