مایکروسافت ارتقای سرفیس پرو 4 را تایید کرد

جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت تایید کرد که نسخه‌ی به‌روز شده‌ی سرفیس پرو 4 زودتر از موعد اعلام شده معرفی خواهد شد.
تبلیغات

پیشتر انتظار داشتیم که مایکروسافت اواخر سال ۲۰۱۶ از سرفیس پرو 5 و سرفیس بوک 2 رونمایی کند؛ اما بعدها اعلام شد این برنامه به فصل بهار ۲۰۱۷ موکول شده است تا ردموندی‌ها برای تکمیل محصولات خود و قابلیت‌های جدید آن‌ها فرصت بیشتری داشته باشند.

اما چند روز قبل کنفرانس Microsoft EDU برگزار شد و مایکروسافت در جریان این رویداد از سرفیس لپ‌تاپ رونمایی کرد و با این اوصاف معرفی نسل جدید سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک به پاییز ۲۰۱۷ موکول شد.

با این وجود یوسف مهدی، نایب رییس اجرایی مایکروسافت در مصاحبه‌ای با بلومبرگ تشریح کرده است که نسخه‌ی جدید سرفیس پرو ۴ زود از آنچه فکر می‌کنید معرفی خواهد شد، اما به زمان مشخصی اشاره نکرده است.

یوسف گفته است:

ما در بخش محصولات سرفیس به دنبال ارائه‌ی گروه‌های جدیدی از سیستم‌های پردازشی هستیم و می‌بینید که در این بخش دستگاه‌هایی چون سرفیس بوک، سرفیس استودیو و حتی سرفیس پرو را داریم. در ادامه چیزی که می‌خواهیم این است که با همکاری اچ‌پی، دل و لنوو اکوسیستم ویندوز رشد کند. اگر به سال گذشته نگاه کنید، سهم ما در بخش‌های مهم رشد کرده است؛ چرا که در بخش محصولاتی چون سرفیس، پیشرو بوده‌ایم. پایان سال گذشته شاهد رقابت قیمتی بیشتر میان تولیدکنندگان بودیم. امروز نیز سرفیس لپ‌تاپ محصول جدیدی از این بخش است و به زودی می‌توانیم به‌روزرسانی جدیدی از سرفیس پرو ۴ را ببینیم.

از آنجایی که یوسف به عبارت an update to Surface Pro 4 اشاره کرده است، شاید مایکروسافت برنامه‌ای برای عرضه‌ی نسل جدیدی از این محصول نداشته باشد و باید منتظر نسخه‌‌ی جدیدی از سرفیس پرو ۴ باشیم که نمونه‌ی بهینه شده نسبت به نسل قبلی است. انتظار می‌رود در این دستگاه از پردازنده‌های کبی‌لیک، پردازنده‌ی گرافیکی ارتقا یافته و نمایشگر 4K استفاده شود. مایکروسافت سال گذشته برای سرفیس بوک نیز از همین استراتژی بهره گرفت تا بتواند برای معرفی نسل دوم این محصول فرصت بیشتری داشته باشد.

رویداد بعدی ردموندی‌ها، کنفرانس BUILD است و با توجه به محوریت نرم‌افزار در این برنامه، بعید به نظر می‌رسد مدل جدیدی از محصولات سرفیس در این مراسم معرفی شود. قرار است روز ۲۳ می (۲ خرداد) رویداد دیگری در شانگهای چین برگزار شود که فرصت خوبی برای معرفی محصول جدید مایکروسافت به شمار می‌رود. البته هنوز رونمایی دستگاه جدیدی از سری سرفیس تایید نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات