فورد مگارپتور F-250، مهیج‌تر از رپتور F-150

شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت F250R تغییراتی در نسخه‌ی F-250 پیکاپ فورد اعمال کرده است که باعث افزایش قدرت، زیبایی بصری و ویژگی‌های آف‌رود آن شده است.
تبلیغات

علاقه‌مندان آف‌رود، داستان‌های زیادی درباره‌ی توانایی‌های فورد رپتور F-150 نقل کرده‌اند. لاستیک‌های بزرگ، سیستم تعلیق مخصوص در محور عقب و پیشرانه‌ی کارآمد ۳.۵ لیتری V6 با توربوشارژر دوقلو و فناوری اکوبوست در جدید‌ترین مدل فورد رپتور، باعث می‌شوند تا این پیکاپ، کاملاً آماده‌ی حرکت در مسیرهای سخت باشد. با این حال، عده‌ای خواهان قدرت بیشتر، ارتفاع بیشتر و خودنمایی بیشتر هستند که شرکت F250R با پیکاپ مگارپتور به ارمغان می‌آورد.

فورد مگارپتور F-250

شرکت F250R که در شهر توسان ایالت آریزونای ایالات متحده واقع شده است، متخصص تبدیل خودروی پیکاپ استاندارد F-250 به نسخه‌ی ویژه برای آفرود در بیابان و مناطق صخره‌ای است و با انتخاب نام مگارپتور برای آن، می‌توان نتیجه گرفت که خودروی نهایی هیچ شباهتی به نسخه‌ی استاندارد نخواهد داشت. برای اجرای این تغییرات، یک دستگاه پیکاپ استاندارد F-250 انتخاب شده که به پیشرانه‌ی ۶.۷ لیتری دیزلی مجهز است. اولین تغییری که در این پیکاپ شاهد هستیم، حذف گلگیرهای جلو و عقب است تا فضای کافی برای لاستیک‌های عظیم ۴۶ اینچی میشلن XZLs مهیا شود. ابعاد این لاستیک‌ها برابر با پهنای ۳۹۵ میلی‌متر، با فاق ۸۵ میلی‌متر است که روی رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی با استاندارد نظامی از MRAP، سوار هستند.

فورد مگارپتور F-250

همچنین برای جای‌گیری چرخ‌های جدید، شرکت F250R علاوه بر تغییر گلگیرها، توپی‌های ۸ مهره‌ای را با نمونه‌های ۱۰ مهره‌ای که مطابق با استانداردهای نظامی است، تعویض کرده است. همچنین مگارپتور F-250 از جلوپنجره‌ی فورد رپتور ۲۰۱۷ بهره می‌برد. با این حال، برای مشاهده‌ی پیشرانه و باز کردن کاپوت خودرو، لولاهایی در بخش جلویی وصل شده است که به‌صورت تاشونده هستند تا کاپوت به سمت جلو باز می‌شود. مگارپتور F-250 علاوه بر تغییرات مذکور به مجموعه فنرهای سری 5100 شرکت بیلستین، سیستم تعلیق از نوع Coilover در جلو و فنرهای تخت چندگانه در عقب مجهز شده است که باعث افزایش ۱۰ سانتی‌متری در ارتفاع خودرو می‌شود.

فورد مگارپتور F-250

 شرکت F250R تغییراتی در کابین مگارپتور ایجاد کرده است و صندلی‌های چرمی جدید نیز در لیست آپشن‌ها قرار دارد. ضریب دنده‌های عقب  به ۴:۸۸ تغییر کرده است. ورودی جدید هوای خنک، سپرهای جلو و عقب از جنس استیل با چراغ‌های یکپارچه، محفظه‌ی حمل لاستیک یدکی در عقب، پله‌های برقی AMP در رکاب‌های جانبی، رینگ‌های صخره‌نوردی برای چرخ‌ها، تعدادی نورافکن جلو و چراغ روشنایی مخصوص آف‌رود، از جمله امکاناتی هستند که در مگارپتور نصب می‌شود. همراه با یک سیستم اگزوز جدید، پیشرانه‌ی این خودرو به میزان ۱۴۰ اسب‌ بخار قوی‌تر و گشتاور آن ۳۳۸ نیوتن‌متر بیشتر از نمونه‌ی استاندارد است. با این حال، هنوز ۵۰ درصد از خودرو بدون تغییر مانده است.

فورد مگارپتور F-250

قیمت تمامی این تجهیزات در صورتی که خرید خودرو بر عهده‌ی خود مشتری باشد، از ۲۸ هزار دلار شروع می‌شود. قیمت نسخه‌ی استاندارد فورد F-250 از ۳۲,۵۳۵ دلار آغاز می‌شود که بدون هیچ‌گونه آپشن و کیت بدنه است و با اضافه شدن تمامی این ادوات، به ۶۰,۵۳۵ دلار می‌رسد. نسخه‌ی فول‌آپشن ساخت فورد، همراه با تجهیزات کامل شرکت F250R، قیمت مگارپتور را به‌راحتی بین ۷۰ الی ۸۰ هزار دلار قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات