کاربران گوشی های هوشمند ۹ اپلیکیشن در روز و ۳۰ اپلیکیشن در ماه استفاده می‌کنند

شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با گذر زمان، مدتی که کاربران به‌صورت روزانه در اپلیکیشن‌ها می‌گذرانند بیشتر و بیشتر می‌شود و حالا میانگین تعداد اپلیکیشن‌های استفاده‌شده در ماه به ۳۰ عدد رسیده است.
تبلیغات

کاربران گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر نسبت به سال‌های گذشته، زمان بیشتری صرف استفاده از اپلیکیشن‌ها می‌‌کنند و حالا گزارش جدیدی از سوی App Annie نشان می‌دهد که کاربران بیش از ۳۰ اپلیکیشن را به‌صورت ماهانه مورد استفاده قرار می‌دهند. این ۳۰ اپلیکیشن شامل نصف تا یک‌سوم از اپلیکیشن‌هایی می‌شود که کاربر روی گوشی هوشمند خود نصب کرده است. از طرفی کاربران عادت استفاده از اپلیکیشن‌ها را نیز بهبود داده‌اند و حالا به‌طور میانگین از ۹ اپلیکیشن به‌صورت روزانه استفاده می‌کنند.

کشورهایی که در این تحقیق برای مشخص شدن تعداد اپلیکیشن‌های مورد استفاده در ماه حضور داشتند، شامل هند، برزیل، چین، کره جنوبی، ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا و مکزیک می‌شوند.

کاربران آیفون‌های اپل بنابراین گزارش، اپلیکیشن‌های بیشتری مورد استفاده قرار می‌دهند؛ اما کاربران گوشی‌های اندروید ۳۰ درصد تمایل بیشتر به سمت بازی دارند.

در نگاه اول شاید استفاده از ۹ اپلیکیشن به‌صورت روزانه در مقایسه با تحقیق‌های گذشته که تصویری متفاوت از وضعیت موجود ترسیم کرده بودند، آمار بسیار بیشتری باشد. بنا بر گزارش فارستر در سال ۲۰۱۵، غالب کاربران به‌صورت روزانه بیش از ۵ اپلیکیشن غیربومی را مورد استفاده قرار می‌دهند. منظور از اپلیکیشن‌های غیربومی، برنامه‌هایی است که به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی قرار ندارند و از مارکت‌ها نصب شده‌اند. از جمله اپ‌های پیش‌فرض می‌توان به ایمیل، تقویم و موارد مشابه اشاره کرد.

با این حال، فارستر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را از تحقیق خود حذف کرده بود، اما App Annie این کار را نکرده است. از طرفی این گزارش نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌های ضروری در آیفون‌ها و ابزارها در گوشی‌های اندروید بیشتر استفاده‌ی ماهیانه را در بین کاربران دارند. این موضوع را می‌توان به‌صورت مستقیم به نصب بودن اپ‌ گوگل روی گوشی‌های اندروید و سافاری روی گوشی‌های اپل، مرتبط دانست.

از منظری دیگر، اگر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را از تحقیق App Annie حذف کنید، به احتمال زیاد به عددی مشابه گزارش فارستر خواهید رسید.

به علاوه گزارش App Annie تأیید می‌کند که برای تعداد اپ‌هایی که یک کاربر به‌صورت ماهانه می‌تواند مدیریت کند، سقفی وجود دارد. این سقف در گزارش نیلسن در سال ۲۰۱۵ نیز آمده بود. همچنین در سال ۲۰۱۵، نیلسن گزارش داده بود که کاربران به‌صورت میانگین در ماه ۲۶ تا ۲۷ اپلیکیشن را مورد استفاده قرار می‌دهند. گزارش App Annie نشان می‌دهد که این روند در سال‌های اخیر نیز وجود داشته و به حدود ۳۰ اپلیکیشن به‌صورت ماهانه رسیده است.

همچنین این روند نامی مشخص دارد و به قانون ۳۰:۱۰ معروف است؛ به این معنا که کاربران ۳۰ اپلیکیشن به‌صورت ماهانه و ۱۰ اپلیکیشن به‌صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌دهند.

در کنار ابزارها و اپلیکیشن‌های ضروری، دیگر دسته‌های پرطرفدار شامل شبکه‌های اجتماعی (آی‌او‌اس)، ارتباطات (اندروید)، کاربردی (آی‌اواس و اندروید) و اجتماعی (اندروید) می‌شوند. اپلیکیشن‌های کاربردی با میانگین ۴ بار اجرا شدن در روز، بیشترین اجرا را در بین کاربران گوشی‌های هوشمند دارند.

همچنین App Annie مدعی است که زمان سپری‌شده درون اپلیکیشن‌ها نسبت به دو سال گذشته افزایش داشته است. امروزه کاربران گوشی‌های هوشمند در آمریکا در یک بازه‌ی یک‌ماهه به‌صورت میانگین هر روز ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه در اپلیکیشن‌های خود سپری می‌کنند. در کره‌ی جنوبی، مکزیک و ژاپن این عدد بالاتر رفته و حتی به‌صورت میانگین به ۳ ساعت در روز می‌رسد.

در مکزیک و برزیل، نیمی از کاربران زمان خود را در اپلیکیشن‌های دسته‌ی اجتماعی و ارتباطات سپری می‌کنند؛ اما در کره‌ی جنوبی و ژاپن ۲۵ درصد کاربران زمان خود را در بازی‌های می‌گذرانند.

به این نکته نیز توجه کنید که در کشورهایی که مورد تحلیل قرار گرفتند، ۸۰ درصد اپلیکیشن‌های مورد استفاده در بین اپلیکیشن‌های برتر نبودند. این موضوع نشان می‌دهد که هر چند اپلیکیشن‌هایی مانند فیسبوک و واتساپ استفاده‌ی بسیار زیادی دارند؛ اما همچنان زمان برای استفاده از سایر اپلیکیشن‌هایی که شاید حتی نام‌آشنا نباشند، وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات