ایمجینیشن به دنبال استفاده از راهکارهای قانونی حل اختلاف با اپل

یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت بریتانیایی ایمجینیشن اعلام کرد به دنبال استفاده از راهکارهای قانونی برای حل اختلاف خود با شرکت اپل است.
تبلیغات

ایمجینیشن در گفتگو با رویترز اعلام کرد اپل در ماه آوریل تصمیم خود برای توسعه مستقل تراشه‌های گرافیکی را به این شرکت بریتانیایی اطلاع داده است. بر اساس این ادعا، مسئولان اپل اعلام کرده‌اند در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۴ ماهه، استفاده از فرایند طراحی مختص به شرکت ایمجینیشن را کنار خواهند گذاشت.

احتمال از دست دادن اپل به‌عنوان مشتری مهمی که حدود نیمی از درآمد شرکت بریتانیایی ایمجینیشن را تأمین می‌کند، باعث شد تنها در طول یک روز، ارزش سهام ایمجینیشن با کاهش ۷۰ درصدی روبه‌رو شود؛ کاهشی که در ادامه نیز به‌طور کامل جبران نشد. پس‌لرزه‌های این تصمیم حتی روی ارزش سهام دیگر شرکت‌های تأمین‌کننده مؤلفه‌های سخت‌افزاری برای اپل نیز تأثیر گذاشت.

اپل از تکنولوژی ایمجینیشن در محصولاتی که از زمان معرفی آیپاد تاکنون به مرحله تولید رسیده‌اند، استفاده کرده است. به همین دلیل، ایمجینیشن همواره سهمی از فروش محصولات کوپرتینویی‌ها دریافت کرده است.

مسئولان ایمجینیشن در ماه آوریل اعلام کردند به موفقیت اپل در فعالیت مستقل تردید دارند و سیاست جدید کوپرتینویی‌ها برای حرکت مستقل، احتمالا به نقض پتنت‌های ایمجینیشن منجر خواهد شد. این در حالی است که تحلیلگران هم از احتمال نقض پتنت‌های ایمجینیشن توسط اپل و در نهایت امر، ایجاد درگیری‌های حقوقی بین این دو شرکت خبر داده‌اند.

مسئولان ایمجینیشن در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده‌اند که پیشرفت راضی‌کننده‌ای در مذاکرات آن‌ها با مسئولان اپل حاصل نشده است و از همین رو قصد دارند موضوع پتنت‌ها و همچنین سهمی را که باید از فروش محصولات اپل دریافت کنند، از طریق راهکارهای قانونی ویژه حل اختلاف پیگیری کنند. راهکارهای حل اختلاف به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند. در دسته اول، دادخواهی یا داوری از طریق دادگاه و مراجع قضایی، خروجی را مشخص خواهد کرد و در دسته دوم، از طریق میانجی‌گری، سازش یا مذاکرات قانون‌مند نتیجه کار مشخص خواهد شد.

ایمجینیشن در گفتگو با رویترز از برنامه خود برای فروش دو بخش تجاری MIPS و Ensigma هم خبر داده است. MIPS بر توسعه تکنولوژی‌های ویژه پردازنده‌های نهفته تمرکز دارد و فعالیت Ensigma در بخش توسعه قابلیت‌های ارتباطی ویژه دستگاه‌های الکترونیکی همراه متمرکز است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات