ضرردهی تسلا با وجود دو برابر شدن درآمد طی زمستان ۲۰۱۷

پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی تسلا برای زمستان ۲۰۱۷ نشان از این دارد که با وجود دو برابر شدن درآمد، ضرردهی این کمپانی بیش از انتظار تحلیل‌گران بوده است.
تبلیغات

تسلا ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ خود را منتشر کرد که نشان از ضرردهی بیش از حد انتظار این کمپانی داشت. ایلان ماسک در جریان ارائه‌ی گزارش مالی تسلا، اعلام کرد که تولید خودروی مدل ۳ این کمپانی طبق برنامه‌ی پیش‌بینی شده ادامه خواهد داشت.

تسلا اعلام کرد که در سه‌ماهه‌ی منتهی به بهار سال جاری، به ازای هر سهم متحمل ضرر ۱.۳۳ دلاری شده است؛ حال آنکه تحلیل‌گران از ضرردهی ۸۲ سنتی به ازای هر سهم سخن گفته بودند. البته باید به این نکته اشاره کرد که ضرردهی تسلا بیش از پیش‌بینی‌ها است و درآمد این خودروساز بیش از دو برابر در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن افزایش پیدا کرده و حتی بالاتر از پیش‌بینی تحلیل‌گران وال استریت بوده است. کارشناسان وال استریت از درآمد ۲.۶۱ میلیارد دلاری تسلا سخن گفته بودند؛ حال آنکه این کمپانی موفق شده است ۲.۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند.

تسلا به این نکته اشاره کرده است که کارخانه‌های تسلا طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده در حال نزدیک شدن به تولید ۵۰۰۰ دستگاه  خودروی مدل ۳ در هفته هستند که طی سال ۲۰۱۷ محقق خواهد شد. این کمپانی در نظر دارد تولید هفتگی مدل ۳ را طی سال ۲۰۱۸ به ۱۰ هزار دستگاه افزایش دهد.

مقدار هزینه‌های جاری تسلا طی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ با وجود کاهش، عنوان دومین فصل پرهزینه را به نام این کمپانی ثبت کرده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، هزینه‌های جاری تسلا در زمستان ۲۰۱۷ با وجود کاهش از یک میلیارد دلار پاییز ۲۰۱۶، به ۶۲۳ میلیون دلار رسیده است.

تسلا اعلام کرده که در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، بیش از ۲۵ هزار دستگاه خودرو راهی بازار کرده است که همین موضوع باعث افزایش ارزش هر سهم تسلا شده است. بسیاری از سهامداران از پایین بودن تیراژ تولید این کمپانی سخن می‌گفتند. پس از افزایش ارزش سهام توییتر، ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد که مجموع ارزش این کمپانی طی سال اخیر بیش از ۴۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش ارزش سهام تسلا در ماه‌های اخیر، ارزش بازار تسلا را حتی بالاتر از فورد برده و این کمپانی را به یکی از باارزش‌ترین خودروسازان تبدیل کرده است. آدام جونز از مورگان استنلی به این نکته اشاره کرده که نمی‌توان فقط خودروسازان سنتی را به‌عنوان رقیب اصلی تسلا اسم برد؛ چراکه این کمپانی در چند جبهه فعالیت می‌کند و از این‌رو کمپانی‌های اپل، آلفابت و اوبر را نیز می‌توان به‌عنوان رقبای این کمپانی محسوب کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات