طرح مفهومی از سوپراسپرت تسلا

پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یک طراح خودروی اسپانیایی، به‌تازگی از مدل‌های فعلی تسلا الهام گرفته و نمونه‌ای از سوپراسپرت فرضی این شرکت در آینده ترسیم کرده است.
تبلیغات

امروزه استفاده از پیشرانه‌ی تمام برقی در خودروها، بیش از هر زمان دیگر مورد توجه قرار گرفته است و حتی مدل‌های سوپراسپرت الکتریکی رونمایی شده‌اند. درحالی‌که برند تسلا به عنوان پرچم‌دار این فناوری در جهان شناخته می‌شود؛ ساخت یک ابرخودرو در این شرکت، دور از ذهن نیست.

آنچه مسلم است، تولید یک هایپرماشین حتی برای برندهای با سابقه در این صنعت، نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین و دانش این رشته است. تسلا همه‌ی نیروی خود را بر توسعه‌ی فناوری خودران و تولید خودروهای الکتریکی خانوادگی متمرکز کرده و بارها اعلام کرده است که ساخت یک خودروی سوپراسپرت در برنامه‌های این شرکت وجود ندارد، اما یک طراح مستقل به نام خاویر آلبیزو، با تسلط بر علم طراحی خودرو و نرم‌افزارهای گرافیکی، رندری از ابرخودروی احتمالی تسلا ارائه کرده است.

مدل مفهومی سوپر اسپرت تسلا Tesla EXP Concept

این طرح مفهومی، تسلا EXP نام دارد. چهار پیشرانه‌ی الکتریکی به طور مستقل از یکدیگر روی چرخ‌های این مدل عمل خواهند کرد که از نظر فناوری، شبیه به محصولات رایمک است. این خودرو مسلما آخرین سطح فناوری خودران شرکت تسلا را به همراه خواهد داشت که رادارهای ۳۶۰ درجه و سیستم‌های هدایت خودکار را شامل می‌شود.

مدل مفهومی سوپر اسپرت تسلا Tesla EXP Concept

طراحی EXP ترکیبی از فرم کلی خودروهای تسلا و دیگر سوپراسپرت‌های مشهور جهان است. در نمای روبرو، ظاهر چراغ‌ها و سپر جلو، مدل‌های S و X از تسلا را تداعی می‌کند؛ هرچند بدنه‌ی EXP جذاب‌تر و کم‌ارتفاع‌تر است. در بخش عقب، شباهت این طرح با بوگاتی شیرون غیر قابل انکار به نظر می‌رسد و در نمای جانبی و فرم اسپویلر، مدل EXP شبیه به جگوار C-X75 است.

مدل مفهومی سوپر اسپرت تسلا Tesla EXP Concept
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات