گوگل به اپلیکیشن های جذابی که برای دستیار گوگل اسیستنت ساخته شوند 10 هزار دلار جایزه می دهد

جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل برای توسعه‌دهندگانی که بهترین اپلیکیشن‌ها را برای گوگل اسیستنت بسازند، جایزه‌ای ۱۰ هزار دلاری در نظر گرفته است.
تبلیغات

دستیار هوشمند گوگل اسیستنت پتانسیل‌های بسیار زیادی دارد و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد. همچنین قابلیت‌های که این تکنولوژی در اختیار کاربران قرار می‌دهد بسیار زیاد است؛ اما با این وجود باز هم راه برای بهبود یافتن این دستیار صوتی باز است. یکی از قابلیت‌هایی که این دستیار را وارد مرحله‌ی جدید می‌کند، عملیات مکالمه یا به اختصار عملیات‌ها (Actions) نام دارند و کاربران اغلب از این ویژگی استفاده‌ی زیادی می‌کنند.

این اکشن‌ها را به عنوان اپلیکیشن‌هایی برای گوگل اسیستنت فرض کنید. غول دنیای جستجوگرهای اینترنتی از ماه دسامبر امکان دسترسی به اکشن‌های پلتفرم گوگل را در اختیار توسعه‌دهندگان شخص‌ثالث قرار داده است. حال گوگل به منظور تشویق بیشتر توسعه‌دهندگان برای ساخت اپلیکیشن‌های جدید مبتنی بر گوگل اسیستنت، در کنفرانس I/O امسال اعلام کرد که به سازندگان بهترین اکشن‌هایی که برای این دستیار صوتی و نیز اسپیکر هوشمند گوگل هوم ساخته شوند جوایز ارزشمندی را اعطا خواهد کرد.

از مهم‌ترین مواردی که باعث افزایش انگیزه‌ی توسعه‌دهندگان برای ساخت اکشن‌های جذاب گوگل اسیستنت خواهد شد، ارائه‌ی یک بلیط برای حضور در رویداد Google I/O 2018، سفری به مراکز مدیریت گوگل و مبلغ قابل توجه ۱۰ هزار دلار است. اما این موارد جایزه‌ی نفر اول خواهد بود و علاوه بر آن بیش از ۲۰ جایزه‌ی دیگر نیز در نظر گرفته شده است. از جمله جوایزی که برای نفرات بعدی در نظر گرفته شده می‌توان به جایزه‌ی ۷۵۰۰ دلاری، جایزه‌ی ۵۰۰۰ دلاری و نیز دستگاه‌های مرتبط با خانه‌های هوشمند گوگل اشاره کرد. البته برای اینکه توسعه‌دهندگان بتوانند شانس برنده شدن این جوایز را داشته باشند ابتدا باید سه اکشن جذاب برای گوگل اسیستنت ساخته و پیش از تاریخ ۳۱ آگوست آن‌ها را توسط گوگل تایید کنند. جایزه‌های در نظر گرفته شده در ۱۳ طبقه‌بندی مختلف توزیع خواهند شد. بهترین تعامل فقط صوتی و بهترین افکت‌های صوتی دو مورد از این طبقه‌بندی‌های ۱۳ گانه هستند. برای به‌دست آوردن این جایزه‌ها، توسعه‌دهندگان باید اکشن‌هایی بسیار جذاب را تولید کنند که از هر نظر عالی باشند.

البته این خبر برای افراد عادی یا حداقل برای افرادی که از گوگل اسیستنت استفاده می‌‌کنند نیز یک خبر خوب است. مسلما هدف اصلی گوگل از اعطای این جوایز این است که توسعه‌دهندگان را به استفاده از دستیار صوتی اسیستنت بیشتر ترغیب کند و بنابراین انتظار می‌رود در طی چند ماه آینده چند نمونه از اکشن‌های ساخته شده برای این دستیار صوتی در دسترس کاربران قرار گیرند. اگر شما هم از جمله توسعه‌دهندگانی هستید که تمایل به ساخت اکشن‌های جدید گوگل اسیستنت دارید می‌توانید به راهنمای کاملی که گوگل در وب‌سایت api.ai قرار داده مراجعه کنید. در این وب‌سایت شما می‌توانید تمام اطلاعات لازم برای ساخت اکشن‌های مبتنی بر گوگل اسیستنت را به‌دست آورید و از دستورات صوتی در اپلیکیشن‌های خود بهره ببرید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات