تماشا کنید: قدرت اسنپدراگون 835 در اجرای ویندوز 10 و اپلیکیشن‌های ویندوزی

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام با انتشار ویدیویی قدرت اسنپدراگون ۸۳۵ در اجرای ویندوز ۱۰ مایکروسافت را به نمایش گذاشت.
تبلیغات

از چندی پیش مایکروسافت و کوالکام با همکاری یکدیگر در پی آن هستند تا امکان اجرای ویندوز ۱۰ را روی تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM فراهم آورند. اولین تراشه‌ای که شاهد اجرای ویندوز ۱۰ روی آن خواهیم بود، اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام است. این کمپانی آمریکایی ساعاتی پیش ویدیویی را منتشر کرده که قدرت این تراشه برای اجرای ویندوز ۱۰ را به خوبی نمایش می‌دهد. کوالکام اعلام کرده که اسنپدراگون ۸۳۵ قدرت پردازشی مورد نیاز رایانه‌های جدید رونمایی شده در تعطیلات سال نوی میلادی را تامین خواهد کرد که این سخن به معنای عرضه‌ی رایانه‌های ویندوزی مبتنی بر اسنپدراگون ۸۳۵ در پایان سال ۲۰۱۷ میلادی است.

در این ویدیو به روشنی می‌توان دید که نرم‌افزار‌هایی نظیر ورد، پاورپوینت و اکسل روی یک رایانه‌ی معمولی مبتنی بر پردازنده‌های x86 اجرا می‌شود و نمی‌توان تفاوت فاحشی را در عملکرد پردازشی مشاهده کرد. همچنین باید به پخش روان یک ویدیوی فول اچ‌دی در اپلیکیشن Movie & TV اشاره کرد که نشان از قدرت بالای پردازشی اسنپدراگون ۸۳۵ در کنار عملکرد قابل قبول و سرعت بالای مودم گیگابیت LTE این تراشه دارد.

کوالکام رایانه‌های مبتنی بر اسنپدراگون ۸۳۵ را که ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کنند با عنوان نسل بعدی پی‌سی‌ها می‌خواند. شعار "Next Generation of PCs" از نظر کوالکام شامل قابلیت‌هایی نظیر پشتیبانی از شبکه‌های فوق سریع، امکان روشن و خاموش کردن سریع سیستم و همچنین عمر بالای باتری است. باید ببینم که در ماه‌های منتهی به اواخر سال جاری میلادی کمپانی‌ها چه محصولاتی را راهی بازار خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات