پژو 2008 لاستیک ایرانی ندارد

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی سخنگوی انجمن صنفی لاستیک ایران، لاستیک‌ استفاده‌شده در تولید پژو 2008 ایرانی نیست.
تبلیغات

پژو 2008 قرار است به‌زودی روانه‌ی بازار ایران شود. خط تولید انبوه این خودرو با میزان داخلی سازی ۲۰ درصدی حدود یک ماه پیش، توسط رئیس‌ جمهور افتتاح شد.

یکی از مواردی که هنوز در داخلی شدن این خودروی شاسی‌بلند سهمی ندارد، لاستیک‌های آن است.

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنفی لاستیک ایران، گفت: «هنوز با انجمن لاستیک برای تولید لاستیک خودروهای جدید همچون پژو 2008 صحبت یا مذاکره انجام نشده است.»

تنها افزود که طبق ضوابط وزارت صنعت معدن و تجارت، به هر میزان که تولید یک خودرو در این داخلی سازی بیشتری داشته باشد، از تخفیف‌های تعرفه‌ای برخوردار خواهد بود. بدین ترتیب استفاده از مواد اولیه داخلی برای تولید خودروهای خارجی جدید در کشور به نفع تولیدکنندگان است.

به گفته‌ی تنها، خودروسازان داخلی باید برای استفاده از مواد اولیه داخلی در تولید محصولات خارجی جدید خود اقدامات لازم را انجام دهند. یکی از این موارد لاستیک است.

پژو 2008 در شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران خودرو و پژو با نام ایکاپ تولید می‌شود. ایکاپ حاصل سرمایه‌گذاری مشترک و برابر دو شرکت ایرانی و فرانسوی است. ایران خودرو و پژو در ایکاپ هر کدام سرمایه‌گذاری ۵۰ درصدی و سهم ۵۰ درصدی دارند.

پژو 2008 با پیشرانه‌ی ۱۶۰۰‌ سی‌سی پیورتک که ۱۶۵ اسب بخار توان خروجی دارد، روانه بازار خواهد شد. جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته با فناوری Quivk Shift، وزن کم نسبت به رقبا، چراغ‌های 3D LED، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچ، دوربین عقب و گارد اسپرت از دیگر مشخصات پژو 2008 تولیدشده در خاک ایران هستند.

قرار است ۳۰ درصد از تولیدات ایکاپ به کشورهای دیگر صادرات شود. تاکنون ۲۰ درصد پژو 2008 ایرانی شده است و قرار است ظرف یک سال این میزان به ۴۰ درصد تولید بومی افزایش یابد.

قیمت پژو 2008 در بازار ایران بر اساس آخرین اظهار نظر مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات