مشخصات سخت‌ افزاری لپ تاپ گیمینگ فوق باریک ROG Zephyrus ایسوس اعلام شد

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
روز گذشته ایسوس از لپ‌تاپ گیمینگ ROG Zephyrus در جریان کامپیوتکس ۲۰۱۷ رونمایی کرد، اما مشخصات این لپ‌تاپ تا امروز اعلام نشده نبود.
تبلیغات

ایسوس با دست پر به کامپیوتکس ۲۰۱۷ آمده است؛ از لپ‌تاپ‌های سری ذن‌بوک گرفته تا لپ‌تاپ‌های متنوع گیمینگ دستاورد این شرکت تایوانی در نمایشگاه کامیپوتکس است. روز گذشته شرکت انویدیا تکنولوژی جدید خود موسوم به Max-Q را معرفی کرد؛ سازندگان لپ‌تاپ‌های گیمینگ به کمک این فناوری قادر به کاهش ضخامت لپ‌تاپ‌های خود هستند. ایسوس هم دو لپ‌تاپ GX501VI و GX501VS را با این فناوری در کامپیوتکس معرفی کرد. این دو لپ‌تاپ گیمینگ با وجود بهره‌مندی از پردازنده‌‌ی Core i7-7700HQ و کارت گرافیکی GTX 1080 Max-Q تنها ۱.۷ سانتی‌متر ضخامت و ۲.۲ کیلوگرم وزن دارند. توانایی ساخت چنین لپ‌تاپ‌های گیمینگ باریک راه را برای عرضه‌ی محصولات سبک‌تر در آینده باز خواهد کرد.

ROG Zephyrus

ایسوس لپ‌تاپ‌های گیمینگ متنوعی در بازه‌های قیمتی متفاوت عرضه می‌کند، جدیدترین تلاش این شرکت سری فوق باریک ROG Zephyrus است. لپ‌تاپ‌های ROG Zephyrus با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی و ۱۲۰ هرتزی عرضه می‌شوند. این نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و پشتیبانی از G-SYNC انویدیا گزینه‌ی مناسبی برای دوست‌داران بازی به شمار می‌رود. صفحه‌نمایش این سری طبق ادعای غول تایوانی ۱۰۰ درصد طیف sRGB را پوشش می‌دهد.

ROG

پردازنده‌ی استفاده شده در این سری از نوع 7700HQ اینتل است. حافظه‌ی رم این لپ‌تاپ‌ها از نوع DDR4-2400 بوده و تا ۲۴ گیگابایت قابل افزایش است. ایسوس همچنین از تاندربولت و یک درگاه USB‌ نوع C با تاندربولت ۳ در این لپ‌تاپ‌ها استفاده کرده است. ۴ درگاه USB 3.1 نوع A قرار داده شده در این لپ‌تاپ‌ها خیال گیمر را از نظر کمبود درگاه راحت می‌کند.  

ایسوس در اقدامی جالب صفحه‌کلید این لپ‌تاپ را به قسمت جلویی آن آورده است؛ این کار به سیستم خنک‌کننده لپ‌تاپ کمک کرده و بیش از پیش این لپتاپ‌ها را به سیستم‌های دسکتاپ شبیه می‌کند. صفحه‌کلید این لپ‌تاپ به جای نور پس‌زمینه برای هر کلید به صورت منطقه‌ای این کار را انجام می‌دهد، ایسوس همچنین برای زیبایی بیشتر در این حالت افکت‌های مختلفی در نظر گرفته است.

ROG Zephyrus

لپ‌تاپ‌های ROG Zephyrus از انتهای ماه آینده‌ی میلادی و با قیمت پایه‌ی ۲۶۹۹ دلار برای GX501VI و قیمت پایه‌ی ۲۲۹۹ دلاری برای GX501VS در کانادا و آمریکا عرضه می‌شوند. ایسوس در مورد تفاوت این دو مدل هنوز اطلاعاتی منتشر نکرده است اما به نظر می‌رسد مدل ارزان‌تر از کارت‌گرافیکی GTX 1070 استفاده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات