تحلیل‌ها نشان می‌دهند: کاربران آیفون 6 برای خرید آیفون جدید به صف خواهند شد

پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا شاهد استقبال گسترده مالکان آیفون‌های قدیمی اپل، به‌ویژه کاربران آیفون 6 از پرچم‌دار جدید این شرکت یعنی آیفون 8 خواهیم بود.
تبلیغات

بر اساس گزارش شرکت تحلیلگر لوکالیتیکس، ورود آیفون جدید اپل به بازار، احتمالا موج عظیم استقبال کاربران آیفون‌های قدیمی را برای به‌روزرسانی سخت‌افزاری به جدیدترین پرچم‌دار این شرکت به دنبال خواهد داشت. لوکالیتیکس یکی از دلایل این امر را تمایلی می‌داند که با توجه به قدیمی شدن آیفون ۶، برای خرید گوشی جدید در کاربران این محصول اپل شکل گرفته است.

نتیجه مطالعات انجام‌شده توسط لوکالیتیکس نشان می‌دهد که ۲۸ درصد از مالکان گوشی‌های هوشمند تولیدی اپل، از آیفون ۶ استفاده می‌کنند. عمر آیفون ۶ در ماه سپتامبر به سه سال خواهد رسید و همین امر گزینه خرید یک گوشی هوشمند جدید را برای کاربران این محصول مطرح خواهد کرد. در حال حاضر، ۱۵.۷ درصد از کاربران گوشی‌های اپل از مدل‌های قدیمی‌تر یعنی آیفون ۵ یا آیفون ۵ اس استفاده می‌کنند.

اینکه کاربران با گذشت چه بازه زمانی تصمیم به تعویض و به‌روزرسانی گوشی هوشمند خود خواهند گرفت، به عوامل مختلفی بستگی دارد و از همین رو ممکن است این بازه زمانی از ۱۸ ماه تا سه سال به طول بینجامد. با در نظر گرفتن این فاکتور که آیفون ۶ نیز پرچم‌داری متمایز از سوی کوپرتینویی‌ها بود و با برخورداری از همین ویژگی، موج عظیمی برای به‌روزرسانی گوشی‌های قدیمی این شرکت به راه انداخت، باید چشم‌انداز روشنی برای آیفون ۸ اپل متصور شد که به نظر می‌رسد محصولی متمایز باشد.

با این اوصاف، باید منتظر ماند و دید آیا پرچم‌دار جدید اپل از قابلیت‌هایی برخوردار خواهد شد که بتواند کاربران را به صرف هزینه برای به‌روزرسانی سخت‌افزاری ترغیب کند یا خیر؟!

البته نگاه دقیق‌تر به تجربه‌های پیشین در فرایند عرضه پرچم‌دارهای اپل، نشان می‌دهد احتمال آن وجود دارد که عامل محدودکننده دیگری نیز در فرایند به‌روزرسانی آیفون‌های قدیمی به مدل‌های جدیدتر شاهد باشیم. این عامل محدودکننده ممکن است ناتوانی اپل از تأمین تقاضای کاربران در زمان مناسب باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات