۱۰ خودروی برتر دنیا با بودجه‌ی ۱۸ هزار دلار

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
بنیاد KBB در آمریکا، به‌تازگی فهرستی از بهترین‌ خودروهای بازار جهانی ارائه کرده است که نه‌تنها ظاهر قابل قبول و توانایی‌های فنی مناسبی دارند، که با قیمتی کمتر از ۱۸ هزار دلار قابل خرید هستند.
تبلیغات

مؤسسه‌ی KBB مخفف عبارت Kelley Blue Book، در کالیفرنیای آمریکا قرار دارد و از سال ۱۹۲۶ اطلاعات مربوط به خودروها، شرکت‌های سازنده و تجربیات مشتریان را در اختیار عموم قرار می‌دهد. این نهاد غیر دولتی، برای بسیاری از مردم آمریکا یک مرجع اطلاعاتی مناسب جهت انتخاب یک خودروی نو یا دست دوم، محسوب می‌شود.

درحالی‌که متوسط هزینه‌ای که مردم آمریکا برای یک خودروی صفرکیلومتر می‌پردازند، ۳۵ هزار دلار برآورد می‌شود؛ مدل‌هایی با قیمت کمتر از ۱۸ هزار دلار عملا محصولاتی ارزان‌قیمت در بازار جهانی به‌حساب می‌آیند. بنیاد KBB به‌تازگی فهرستی از ۱۰ خودروی برتر دنیا منتشر کرده است که با هزینه‌ای در این حدود، قابل خرید هستند.

۱۰- شورولت سونیک

شورولت سونیک Chevrolet sonic

این خودرو، ارزان‌ترین مدل در این لیست محسوب می‌شود. شورولت سونیک، یکی از بهترین محصولات برای کسانی است که اولین خودروی عمر خود را تهیه می‌کنند. سونیک می‌تواند با اختلاف قیمتی ناچیز، در دو تیپ سدان و هاچبک خریداری شود که از این نظر، بهتر از رقبای ژاپنی و کره‌ای به نظر می‌رسد.

این خودرو با حداقل امکانات، کمتر از ۱۶ هزار دلار قیمت دارد و در این حالت، با بدنه‌ی هاچبک سه‌در ارائه می‌شود. ارزان‌ترین مدل سونیک، پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر را به همراه دارد که با قدرت ۱۳۸ اسب بخار و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ظرف ۸.۵ ثانیه خواهد داشت. از سویی دیگر با پرداخت اضافه بهای ۲ هزار دلار، می‌توان از پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری توربوشارژ با قدرت مشابه، مصرف سوخت کمتر و جعبه‌دنده‌ی خودکار استفاده کرد.

۹- هوندا فیت

ظاهر این خودرو، کوچک به نظر می‌رسد؛ اما فضای داخلی آن کاملا راضی‌کننده است. با جمع‌ کردن صندلی‌های عقب، فضای صندوق به طرز چشم‌گیری افزایش می‌یابد و سفر کردن با آن را لذت‌بخش خواهد کرد. طبق معمول خودروهای ژاپنی، این مدل هم از فرمان‌پذیری بسیار خوب و استهلاک پائین بهره‌مند است.

ارزان‌ترین مدل هوندا فیت ۱۷ هزار دلار قیمت دارد و با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر به قدرت ۱۳۰ اسب بخار همراه است. این خودرو با بدنه‌ی هاچبک پنج‌در، متوسط مصرف سوخت ۶.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارائه می‌کند و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، حدود ۸.۵ ثانیه زمان می‌برد.

۸- سوبارو ایمپرزا

سوبارو ایمپرزا

این مدل از سوبارو، یکی از جذاب‌ترین خودروهای کلاس سدان و هاچبک برای جوانان است. ایمپرزا می‌تواند با آپشن دو دیفرانسیل دائمی خریداری شود و مثل یک شاسی‌بلند، راهی مسیرهای لغزنده‌ی خارج جاده شود. در چشم عموم مردم، طراحی زیبا و چشم‌نواز مدل ۲۰۱۷ از این خودرو قیمت آن را بیش از چیزی که هست، نشان می‌دهد.

مدل پایه‌ی سوبارو ایمپرزا حدود ۱۹ هزار دلار قیمت دارد و با بهره‌گیری از سیستم دو دیفرانسیل هوشمند قابل خرید خواهد بود. پیشرانه‌ی این مدل، ۲ لیتری ۴ سیلندر به قدرت ۱۵۲ اسب بخار است و توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در ۸.۸ ثانیه خواهد داشت. نهایت سرعت ایمپرزا، ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است و متوسط مصرف سوخت آن، ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

۷- تویوتا کرولا IM

تویوتا کرولا IM

بعد از سال‌ها، شاهد حضور یک تویوتا کرولا با بدنه‌ی هاچبک هستیم. مدل IM با نمونه‌ی سدان کرولا تفاوت‌های زیادی دارد و در واقع با هدف جانشینی مدل ناموفق ماتریکس عرضه شده است.

ارزان‌ترین نمونه‌ی IM بیش از ۱۹ هزار دلار قیمت دارد و با پیشرانه‌ی سنتی ۱.۸ لیتری و ۴ سیلندر کرولا ساخته می‌شود. این خودرو با قدرت ۱۳۷ اسب بخار، ظرف ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و متوسط مصرف سوخت ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به همراه خواهد داشت.

۶- فولکس‌واگن جتا

داشتن یک خودروی آلمانی از برند معتبر فولکس به‌تنهایی جذاب است؛ اما خرید یک مدل سدان از این برند با هزینه‌ی ۱۸ هزار دلار، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. حتی در میان دیگر برندهای اروپایی هم به‌زحمت می‌توان مدلی در این سایز بدنه و امکانات، با قیمت مشابه جتا پیدا کرد.

پیشرانه‌های مختلفی برای این خودرو قابل سفارش هستند. در ارزان‌ترین حالت، موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۵۰ اسب بخار برای جتا وجود دارد که متوسط مصرف سوخت ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارائه می‌کند. این مدل از جتا با آستانه‌ی قیمت ۱۸.۵ هزار دلار، در زمان ۸.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در اختیار راننده می‌گذارد.

۵- هیوندای ولوستر

هیوندای ولوستر

برای قشر جوان، خصوصا آن‌هایی که به متفاوت بودن و جلب توجه علاقه دارند، مدل ولوستر از هیوندای، یک انتخاب ارزان و قابل قبول است. این خودرو ظاهر اسپرت و جذابی دارد؛ ضمن اینکه به‌اندازه‌ی دیگر کره‌ای‌های معروف، مثل اکسنت و النترا، تکراری و خسته‌کننده نیست.

ارزان‌ترین نمونه‌ی ولوستر، با قیمتی نزدیک به ۱۹ هزار دلار فروخته می‌شود. مدل ۲۰۱۷ از این خودرو، با پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۶ لیتری همراه است و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ظرف ۶.۷ ثانیه فراهم می‌کند. این هاچبک پرشتاب، نهایت سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوخت ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارائه می‌کند.

۴- کیا سول

کیا سول

این شبه کراس‌اوور، برای خانم‌های جوان جذابیت زیادی دارد. هرچند که مدل سول به‌اندازه‌ی یک شاسی‌بلند، جادار و مرتفع نیست؛ اما در مقایسه با خودروهای معمولی، عرض بیشتری دارد تا کابین راحتی داشته باشد.

آستانه‌ی قیمت سول، ۱۷ هزار دلار است و در این حالت، با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ارائه می‌شود که ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد. متوسط مصرف سوخت سول، ۸.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و می‌تواند ظرف ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. با پرداخت مبلغ ۲۳ هزار دلار، می‌توان کیا سول را با آپشن‌های فنی بهتر خریداری کرد که با همین پیشرانه، قدرت ۲۰۰ اسب بخار و زمان ۶.۵ ثانیه در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در اختیار دارد.

۳- جیپ رنگید

جیپ رنگید

این خودرو، کوچک‌ترین محصول برند جیپ محسوب می‌شود؛ اما از هاچ‌بک‌های رایج بزرگ‌تر است و استانداردهای یک کراس‌اوور را رعایت کرده است. این خودرو در صورت خرید با آپشن‌‌های اضافه، یکی از بهترین مدل‌های ارزان‌قیمت دنیا برای سفرهای خارج جاده و حضور در طبیعت خواهد بود.

آستانه‌ی قیمت رنگید، ۱۹ هزار دلار است و با پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۶۰ اسب بخار، ارائه می‌شود. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۸.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، حدود ۱۰ ثانیه زمان می‎برد. مدل‌های دو دیفرانسیل رنگید با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک و پیشرانه‌ی ۱۸۰ اسب بخار، بیش از ۲۱ هزار دلار قیمت دارند.

۲- هوندا سیویک

هوندا سیویک

بیش از ۳۰ سال است که این خودرو در فهرست پرفروش‌ترین خودروهای جهان قرار دارد. هوندا سیویک در مدل سال ۲۰۱۷، ظاهر اسپرت و جذاب‌تری به خود گرفته است و با بدنه‌ی سدان، هاچ‌بک ۳در و ۵در، فروش بالایی در سطح جهانی دارد.

مدل استاندارد سیویک ۱۹.۵ هزار دار قیمت دارد و با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۷۵ اسب بخار، تولید می‌شود. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۹ ثانیه زمان می‌برد و نهایت سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. میانگین مصرف سوخت سیویک در مدل پایه، ۶.۵ لیتر خواهد بود.

۱- مزدا 3

مزدا 3

هرچند آمار فروش مزدا 3 به‌اندازه‌ی تویوتا کرولا و هوندا سیویک، رکوردشکن نیست؛ اما در سال‌های گذشته، خودروی موردعلاقه‌ی کارشناسان در کلاس مدل‌های خانوادگی سایز متوسط بوده است. این محصول علاوه بر داشتن استهلاک پایین و ایمنی بسیار خوب، در هر دو مدل سدان و هاچبک، ظاهر جذابی به همراه دارد.

ارزان‌ترین مدل مزدا 3 حدود ۱۸.۵ هزار دلار قیمت دارد و نسبت به دیگر مدل‌های اشاره‌شده در این مطلب، گران‌تر به نظر می‌رسد، اما با پیشرانه‌ی ۲ لیتری به قدرت ۱۵۵ اسب بخار، میانگین مصرف سوخت ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و نهایت سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت، ارزش خرید مناسبی دارد. نسخه‌ی پایه از مزدا 3 برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به زمان ۷.۹ ثانیه احتیاج دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات