اچ پی طی زمستان ۲۰۱۷ بالاتر از انتظار وال استریت عمل کرد

یک‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش اچ‌پی، این کمپانی در طی هفت سال اخیر، برای اولین بار در زمستان ۲۰۱۷ با رشد درآمد بخش پی‌سی و پرینتر همراه شده است.
تبلیغات

دایان وایسلر، مدیرعامل اچ‌پی‌ اعلام کرد که کمپانی تحت مدیریتش برای اولین بار در هفت سال اخیر، طی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷  شاهد افزایش درآمد فروش دو بخش پی‌سی و پرینتر بوده است. اچ‌پی که روز گذشته گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول خود را منتشر کرد، بسیار بالاتر از انتظارات عمل کرده است؛ به‌طوری‌که دو بخش اصلی تولید پی‌سی و پرینتر‌ این کمپانی پس از مدت‌ها به سمت رشد درآمد مورد انتظار میل کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اچ‌پی‌ موفق شده است طی زمستان ۲۰۱۷ درآمدی ۱۲.۴ میلیارد دلاری کسب کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷ درصد  افزایش داشته است. اچ‌پی به ازای هر سهم سودی ۴۰ سنتی کسب کرده است. تحلیل‌گران وال‌ استریت پیش‌بینی کرده بودند که اچ‌پی‌ طی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۷ به ازای سود ۳۹ سنتی برای هر سهم، درآمد ۱۱.۸۸ میلیارد دلاری کسب کند.

درآمد بخش تولید رایانه‌ی شخصی یا پی‌سی‌ اچ‌پی نزدیک به ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده و این در حالی است که فروش پی‌سی‌ با کاهش ۱۶ درصدی همراه شده است. فروش رایانه‌های تجاری این کمپانی نیز ۷ درصد کاهش پیدا کرده، حال آنکه فروش پرینتر این کمپانی در مقایسه با یک سال گذشته دو درصد افزایش پیدا کرده است.

دایان وایسلر اعلام کرد این برای اولین بار در هفت سال اخیر است که درآمد بخش تولید پی‌سی و پرینتر اچ‌پی افزایش پیدا کرده است. وایسلر در مورد رشد درآمد اچ‌پی این‌چنین اظهار نظر کرده است:

ما در تمام حوزه‌های فعالیت خود و در تمام مناطق جغرافیایی عملکرد بسیار درخشانی از خود به نمایش گذاشته‌ایم. تیم ما سهم بسیار خوبی از سود بازار کسب کرده و با عرضه‌ی محصولات خلاقانه، رقبا را پشت سر گذاشته‌ است.

اچ‌پی انتظار دار سود کسب‌شده توسط این کمپانی طی سه ماه جاری میلادی به ازای هر سهم ۴۰ تا ۴۳ سنت باشد. وال استریت در پیش‌بینی‌های خود از کسب سود ۴۲ سنتی برای سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی خبر داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات