گوگل پیکسل با اندروید O در گیک‌بنچ ظاهر شد

سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نتایج بنچمارک گیک‌بنچ روی گوشی هوشمند پیکسل با سیستم عامل به‌روز شده‌‌ی اندروید O‌ نشان از بهبود عملکرد تک هسته و افت عملکرد چند هسته‌ی این گوشی دارد.
تبلیغات

گوگل پیکسل به همراه نسخه جدید اندروید، اخیرا در سایت بنچ‌مارک معروف گیک‌بنچ، ظاهر شد. این گوشی در واقع یک نسخه معمولی از پرچم‌دار سال گذشته گوگل است و سخت‌افزار متفاوتی ندارد. اما عملکرد تک‌هسته‌ای آن بهبود یافته و امتیاز ۱۶۳۱ به دست آورده است. این امتیاز نشان می‎دهد گوگل سعی داشته با بهینه‌سازی‌های اندروید O عملکرد تک‌هسته‌ای پرچم‌دارش را بهبود بخشد. اما در بخش چندهسته‌ای عملکرد گوگل پیکسل نسبت به نسخه سال گذشته با اندروید نوقا کمی افت داشته و از امتیاز حدود ۴۰۰۰ به ۳۸۷۶ رسیده است. 

این تفاوت عملکرد نه‌چندان قابل توجه بین گوگل پیکسل با سیستم‌عامل جدیدش و آزمون‌های زیادی که در گذشته با نسخه نوقا پشت سر گذاشته است، نشان می‌دهد گوگل تمام تلاشش را کرده است تا حداکثر قدرت محاسباتی را از سخت‌افزار پرچم‌دارش به دست آورد. یادآوری می‌کنیم که گوگل پیکسل و نسخه بزرگ‌تر پیکسل ایکس‌ال از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ با چهار گیگابایت حافظه RAM از نوع LPDDR4 بهره می‌برند.

نوع گوشی

گوگل پیکسل

سیستم عامل

Android O

پردازنده

Qualcomm ARMv8 @ 1.59GHz

1 Processor, 4 cores

آی‌دی پردازنده

ARM implementer 81 architechture variant 2 part 2017 revision 1

حافظه کش

دستورالعمل

(L1)

0 KB

حافظه کش داده (L1)

0 KB

حافظه کش داده (L2)

0 KB

حافظه کش داده (L3)

0 KB

مادربرد

Sailfish

حافظه RAM

3755 MB

گوگل پیش‌بینی می‌کند رونمایی از نسخه نهایی اندروید O به همراه نام رسمی آن در سه‌ماهه‌ سوم سال جاری میلادی انجام شود. تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کنند نسخه هشتم سیستم عامل اندروید، «Oreo» نام داشته باشد. اولین نسخه رسمی برای گوگل پیکسل، پیکسل ایکس‌ال و نسخه‌هایی از دستگاه‌های نکسوس که با این سیستم‌عامل سازگار هستند، در اواخر تابستان و یا اوایل پاییز منتشر شود. به‌زودی خبرهای ‌بیشتری دراین‌باره منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات