کمپانی توسعه ‌‌دهنده اسنپ چت یک شرکت تولیدکننده‌ پهپاد را خرید

یک‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی سازنده‌ی اپلیکیشن معروف اسنپ‌چت، یک شرکت کوچک تولیدکننده‌ی پهپاد را خریداری کرد تا بدین طریق حضور پررنگ‌تری در بازار محصولات سخت‌افزاری داشته باشد.
تبلیغات

بنا به گزارش جدیدی که توسط باز‌فید منتشر شده، اسنپ با پرداخت مبلغی کمتر از یک میلیون دلار، یک استارتاپ کوچک ساخت پهپاد را که در شهر ونیز فعالیت می‌کند، خریداری کرده است.

این اولین باری نیست که شرکت یادشده تصمیم به خرید یک استارتاپ سازنده‌ی پهپاد گرفته؛ اما قرارداد خرید Ctrl Me Robotics بدان معنا است که اسنپ قصد دارد در بازار سخت‌افزار نیز حضور مؤثرتری داشته باشد.

براساس گزارش بازفید، اکنون کمپانی اسنپ به‌عنوان بخشی از قرارداد یادشده، سایمن سایتو‌ نیلسن، مؤسس Ctrl Me Robotics  را هم به خدمت خود درآورده و علاوه بر این، برخی از تجهیزات و لوازم استارتاپ یادشده را نیز خریداری کرده است.

در گزارش مورد بحث همچنین به این مورد اشاره شده که مؤسس Ctrl Me Robotics قبلا صحبت‌هایی در مورد خرید احتمالی این استارتاپ توسط اسنپ کرده است. وب‌سایت Ctrl Me Robotics هم‌اکنون به حالت غیرفعال درآمده اسن و صفحات شبکه‌های اجتماعی این استارتاپ نیز در ماه اکتبر هیچ پست جدیدی منتشر نکرده‌اند. مشخصا توقف فعالیت وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی این استارتاپ به دلیل خریداری شدن آن توسط اسنپ رخ داده؛ ولی اسنپ از بیان هرگونه جزئیات در این رابطه خودداری کرده است.

پس از اینکه شرکت اسنپ عینک هوشمند Spectacles را تولید و روانه‌ی بازار کرد، شایعات مختلفی در مورد اینکه این کمپانی قصد دارد در حوزه‌ی پهپاد و تولید انواع دیگری از سخت‌افزار فعالیت کند منتشر شد.

اگرچه عینک هوشمند اسنپ به‌صورت گسترده در همه‌جا و توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ اما نباید این موضوع را فراموش کنیم که این محصول اکنون به یک تجارت میلیون دلاری تبدیل شده است.

اسنپ در گزارش درآمدهای مالی خود اعلام کرد که مبلغ ۸ میلیون دلار از فروش عینک هوشمند Spectacles به دست آورده است و به همین دلیل این شرکت قصد دارد کاوش در تکنولوژی‌های جدید را همچنان ادامه دهد.

مدیرعامل اسنپ، ایوان اشپیگل در توضیحات مربوط به زمان معرفی عینک هوشمند Spectacles، این‌گونه بیان کرده است: «اینکه ببینیم مردم لحظات زندگی خود را از زاویه‌ی دید خود ثبت می‌کنند واقعا هیجان‌انگیز است.»

نظر شما در مورد خرید استارتاپ ساخت پهپاد توسط شرکت اسنپ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات