خودروی دست ساز XE SV؛ قدرتمندترین جگوار جاده‌ای تاریخ

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پرچم‌دار دست ساز جگوار با قدرت بی‌سابقه‌ی خود، در حد یک ابرخودرو ظاهر شده است. مدل XE SV با نام پروژه‌ی ۸ شناخته می‌شود.
تبلیغات

بخش عملیاتی خودروهای خاص برند جگوار، از پروژه‌ی XE SV با قدرت پیشرانه ۵۹۲ اسب بخار رونمایی کرد. جگوار هنوز تصاویر و طرح رسمی خودرو را رونمایی نکرده است؛ ولی ادعا می‌کند که این پروژه فوق‌العاده‌ترین مدل این برند است و عملکردی هم‌سطح ابرخودروهای فعلی دارد. این خودرو رکورد صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای جگوار F-Type SVR را خواهد شکست و این مهم، XE SV را به مرز قلمروی مدل‌هایی مثل پورشه 911GT3 و در امتداد خودروهای تولید محدود مثل بی‌ام‌و M4 GT خواهد رساند.

جگوار XE SV Project 8

اطلاعات دقیقی از شاسی این خودرو در دسترس نیست؛ ولی با نگاهی به مشخصات مدل قبل (XE پروژه ۷) به این نتیجه می‌رسیم که کارشناسان، جعبه‌دنده‌ی سریع‌تر و تعلیق مستحکم‌تری برای XE SV در نظر گرفته‌اند و برای ثبات بیشتر در حداکثر سرعت و واکنش سریع‌تر، ارتفاع بدنه خودرو را کاهش داده‌اند. XE SV از همان پیشرانه سوپر‌شارژ پنج لیتری V8 استفاده می‌کند؛ ولی سطح قدرت آن به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و در اوج خود به ۵۹۲ اسب بخار یعنی ۲۳ واحد بیشتر از مدل قبل می‌رسد. این مدل، چهارچرخ محرک و به گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و تیون شده ZF مجهز است.

جگوار XE SV Project 8

مطابق با ارتقاء قطعات داخلی، بدنه XE SV هم خشن‌تر شده است. جلوپنجره‌های بزرگ‌تر و اسپویلر متصل به سپر، از جلوی خودرو نمایان است و در عقب نیز دو جفت اگزوز به همراه یک بال روی درب صندوق برای ایجاد نیروی عمودی تعبیه شده است. عکس‌ها مشخصات کمی از کابین در اختیارمان قرار می‌دهند؛ ولی مسلما این قسمت هم برای کاهش وزن خودرو دستخوش تغییرات و اصلاحاتی شده است. در حالی که جگوار در مورد تاریخ عرضه رازداری می‌کند، انتظار می‌رود در فستیوال سرعت گوودوود در ژوئن، شاهد معرفی پروژه‌ی ۸ باشیم. پروژه ۸ به تعداد محدود ۳۰۰ دستگاه و ۵۰ دستگاه بیشتر از پروژه ۷ تولید خواهد شد.

جگوار XE SV Project 8

انحصاری و دست‌ساز بودن پروژه ۸ باعث می‌شود افزایش قیمت چشمگیری نسبت به مدل‌های معمول XE داشته باشد؛ در حالی که قیمت سریع‌ترین XE یعنی XE S، حدود ۴۸ هزار پوند است، قیمت پروژه ۸ بیش از دو برابر آن برآورد می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات