کازو هیرای: سونی طی سال مالی ۲۰۱۸ از نظر سود عملیاتی رکوردشکنی می‌کند

جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از عبور از بحران، سونی رکوردشکنی با کسب سود عملیاتی ۴.۵ میلیارد دلاری را طی سال مالی ۲۰۱۸ وعده داده است.
تبلیغات

پس از آنکه سونی سال‌ها با مشکلات مالی دست به گریبان بود، حال غول ژاپنی درصدد کسب سود عملیاتی ۴.۵ میلیارد دلاری طی سال مالی جاری میلادی است که آخر مارس به پایان خواهد رسید. کسب سود عملیاتی مورد نظر توسط سونی را باید رسیدن به رکوردی خواند که این کمپانی ژاپنی ۲۰ سال پیش، یعنی سال ۱۹۹۸ به آن دست یافته بود. کازو هیرای، مدیرعامل سونی جزئیاتی در خصوص اینکه این کمپانی چگونه به چنین سودی دست پیدا می‌کند، ارائه نکرده است، حال آنکه زیرمجموعه‌های بزرگ سونی نقش پررنگی در به دست آوردن این سود ایفا خواهند کرد. یکی از بخش‌های سونی که در سال‌های گذشته همواره ضررده بوده اما اخیرا دوباره به سوددهی بازگشته، بخش تلویزیون‌ این کمپانی است. یکی دیگر از بخش‌های ضررده کمپانی که اخیرا روند سوددهی در پیش گرفته، بخش گوشی‌ هوشمند این کمپانی ژاپنی است که با تغییر سیاست و تمرکز بر گوشی‌های رده بالا مسیر پول‌سازی را یاد گرفته است. سونی انتظار دارد در سال مالی جاری، فروش بسیار خوبی تجربه کند و همچنین سود خوبی به جیب بزند.

کازو هیرای - مدیرعامل سونی

از جمله‌ی بخش‌های دیگری که سونی در انتظار رسیدن به سوددهی است، Sony Pictures است. استودیوی فیلم‌سازی سونی که در سال گذشته ضرر هنگفتی به بدنه‌ی کمپانی مادر تحمیل کرد؛ حال با تغییر سیاست‌ها و همچنین تلاش برای تولید محتوا، پیشرفت خوبی تجربه کرده است و از این‌رو سامورایی‌های فیلم‌ساز در انتظار سوددهی در این حوزه نیز هستند. تولید دوربین و سنسور را نباید بخشی فراموش‌شدنی از ساختار سونی تصور کرد؛ افزایش فروش سنسور‌ گوشی‌های هوشمند به دلیل همه‌گیر شدن به‌کارگیری دوربین‌های دوگانه و همچنین افزایش رزولوشن دوربین‌های سلفی، باعث شده است سونی فروش خوبی در این حوزه نیز تجربه کند. کسب و کار گیم و بازی سونی همواره بار سنگین ضرردهی سایر بخش‌ها در سال‌های اخیر را به دوش کشیده است و همچنان به پول‌سازی ادامه خواهد داد؛ چنانکه سونی انتظار دارد درآمد این بخش به لطف  هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی آر افزایش پیدا کند. در فوریه سال جاری، سونی موفق شد نزدیک به یک میلیون دستگاه پلی‌استیشن وی آر تولید و راهی بازار کند که به این ترتیب غالب هدست‌های واقعیت مجازی به فروش رفته در کشور آمریکا و ژاپن متعلق به این کمپانی بود.

سونی مسیر سختی برای رسیدن به سوددهی طی کرده است؛ به‌طوری‌که در این مسیر، بازسازی زیرساخت‌ها حتی در برخی موارد باعث فروش شماری از کسب‌وکارهای قدیمی سونی شد. برای مثال می‌توان به کسب و کار تولید کامپیوتر وایو اشاره کرد که توسط سونی به فروش رفت. حال به نظر می‌رسد تمام تلاش‌های کمپانی ژاپنی نتیجه‌بخش بوده و سونی درصدد شکستن رکورد سوددهی خود طی دو دهه‌ی اخیر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات