از کنفرانس WWDC 2017 اپل چه انتظاراتی می‌توان داشت؟

یک‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
کنفرانس WWDC 2017 اپل به‌زودی برگزار می‌شود؛ اما چه انتظاراتی می‌توان از این کنفرانس داشت؟
تبلیغات

تنها چند هفته تا برگزاری WWDC 2017 زمان باقی مانده است. در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل معمولا از نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های iOS و macOS رونمایی می‌شود و البته گاهی برخی محصولات سخت‌افزاری نیز معرفی می‌شوند. اپل در چند سال اخیر توانسته است تا حد زیادی از افشا شدن محتوای کنفرانس توسعه‌دهندگان پیش از برگزاری جلوگیری کند. در این مقاله، مواردی را بررسی می‌کنیم که ممکن است در WWDC 2017 ببینیم.

iOS 11

اپل

اپل در کنفرانس WWDC 2017 از نسخه یازدهم سیستم‌عامل iOS رونمایی خواهد کرد. همانند قبل، نسخه جدید احتمالا با همه مدل‌های آیفون و آیپد چهار یا پنج سال گذشته سازگار خواهد بود.

از جمله تغییراتی که می‌توان در iOS 11 انتظار داشت، تغییرات در طراحی است. تغییرات طراحی به‌اندازه‌ی تغییرات در iOS 7 نیست؛ اما رابط کاربری برخی از اپلیکیشن‌ها تغییر خواهد کرد تا با طراحی جدید اپلیکیشن‌های اخبار و موسیقی سازگار شوند. در این تغییرات باید انتظار فونت‌های بزرگ‌تر، متن‌های بولدتر و دکمه‌های دقیق تعریف‌شده داشته باشید.

نسخه جدید iOS قابلیت‌های سیری را نیز افزایش خواهد داد. این تغییرات به‌اندازه‌ای خواهد بود تا بتواند عقب‌ماندگی سیری از الکسای آمازون و گوگل اسیستنت را جبران کند. هنوز معلوم نیست چه تغییراتی در سیری اعمال می‌شود. برخی اخبار حکایت از آن دارند که قادر خواهید بود برای تعامل با سیری از تایپ‌ کردن استفاده کنید و همچنین اپل ممکن است اسپیکر هوشمند سیری را معرفی کند.

از دیگر تغییراتی که احتمالا در نسخه جدید شاهد خواهیم بود، می‌توان به حالت تیره (Dark Mode) در iOS، تماس گروهی در Facetime با حداکثر ۵ نفر، داشتن چند اکانت در یک آیپد و سیستم پرداخت کاربر-به-کاربر (Peer-to-Peer) اپل پی اشاره کرد. همانند سال گذشته، اپل اسرار این آپدیت را به‌خوبی حفظ کرده است؛ پس باید انتظار تغییرات بیشتری داشته باشید.

macOS 10.13

مک‌بوک

نسخه جدید macOS 10.13 تابستان امسال عرضه می‌شود. گرچه تابه‌حال اخبار زیادی در مورد این نسخه منتشر شده است، اما هیچ‌کدام از آن‌ها تغییرات عمده‌ای نبوده‌اند. انتظار می‌رود که سیری برای مک نیز بهبود یابد و همچنین چت گروهی FaceTime برای مک عرضه می‌شود.

دیگر شایعاتی که در مورد آپدیت جدید مطرح شده است، بیشتر خوش‌بینی و آرزوهای کاربران را نشان می‌دهد. سال‌ها است که کاربران منتظرند اپل آیتیونز را رها کند و آن را به اپلیکیشن‌های جداگانه تقسیم کند. انتظار نمی‌رود که چنین تغییری را شاهد باشیم. تجمیع HomeKit با مک نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در نظر داشته باشید که نبود اخبار پیش از رونمایی، لزوما به معنای یک رونمایی خسته‌کننده و بی‌فایده نیست. این تنها نشان می‌دهد که اپل در مورد اطلاعات محصولات جدید، بسیار سخت‌گیرتر شده است.

tvOS 11

اپل تی وی

در کنفرانس توسعه‌دهندگان، tvOS 11 با نسل سوم اپل تی‌وی رونمایی می‌شود. بهبودهای سیری را در اپل تی‌وی نیز خواهیم دید. بنا بر گزارش بازفید، آمازون پرایم ویدئو به اپل‌ تی‌وی اضافه می‌شود. 

تغییرات دیگری نیز در tvOS 11 شاهد خواهیم بود؛ اما نباید انتظار تغییرات عمده داشته باشید. اپل معمولا بر مک و iOS تمرکز می‌کند.

watchOS 4

اپل واچ

همانند tvOS 11، آپدیت‌های watchOS 4 نیز کوچک خواهند بود. احتمال زیادی وجود دارد که ویژگی‌های سلامتی بیشتری ببینیم؛ اما برخی شایعات حاکی از آن هستند که سخت‌افزار‌های جدیدی معرفی می‌شوند. به‌احتمال زیاد، اپل در این کنفرانس از اپل واچ جدید و بندهای جدید رونمایی می‌کند. نسخه جدید اپل واچ به سنسورهایی همچون تشخیص گلوکز مجهز خواهد بود.

آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی

آیپد

مهم‌ترین خبری که تابه‌حال در مورد کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل منتشر شده، مرتبط با معرفی آیپد پروی جدید است. آیپد پروی جدید ابعاد کنونی آیپد پرو ۹.۷ اینچی را دارد، اما دکمه هوم آن حذف شده است و اندازه نمایشگر نیز به ۱۰.۵ اینچ افزایش پیدا می‌کند. هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که Touch ID کجای آیپد جدید خواهد بود؛ اما احتمالا در پشت دستگاه یا در نمایشگر تعبیه می‌شود.

علاوه بر تغییرات ظاهری، آیپد پروی جدید باریک‌تر و چیپست آن سریع‌تر می‌شود. بهبودها در نمایشگر و اسپیکر را نباید از نظر دور داشت. قیمت آیپد پرو ۱۰.۷ اینچی از ۵۹۹ دلار شروع می‌شود، البته اگر اپل آیپد پرو ۹.۷ اینچی جدید معرفی نکند.

مک‌بوک پروی بازطراحی‌شده

مک‌بوک پرو

انتظار تغییرات گسترده در مک‌بوک پرو نداشته باشید. اپل احتمال پردازنده را به کبی لیک اینتل ارتقاء خواهد داد. این کار باعث خواهد شد که سرعت بیشتر شود و عمر باتری افزایش یابد. در زمان معرفی مک‌‌بوک پرو ۲۰۱۶، بسیاری از کاربران به دلیل سرعت پایین و عمر باتری کم، اپل را مورد انتقاد قرار داده بودند. اپل احتمالا از قیمت مک‌بوک پرو خواهد کاست؛ چون قیمت مک‌بوک پرو با تاچ بار از ۱۷۹۹ دلار شروع می‌شود.

کنفرانس WWDC 2017 اپل روز ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۱۳۹۶) برگزار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات