کوالکام روزانه یک میلیون تراشه برای حوزه اینترنت اشیا عرضه می‌کند

جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام روز گذشته اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۱.۵ میلیارد گجت اینترنت اشیا مبتنی بر تراشه‌های کوالکام وجود دارند و کوالکام روزانه یک میلیون تراشه برای این حوزه تولید می‌کند.
تبلیغات

کوالکام امروز دست یافتن به دستاورد جدیدی را اعلام کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط کوالکام، تراشه‌های این کمپانی در قلب بیش از یک و نیم میلیارد گجت مبتنی بر اینترنت اشیا قرارگرفته‌اند. همچنین کوالکام اعلام کرد که روزانه بیش از یک میلیون تراشه‌ برای گجت‌های اینترنت اشیا راهی بازار می‌کند. هرچند آمار ارائه‌شده بر اساس اطلاعات داخلی این کمپانی است؛ اما باز هم عرضه‌ی یک میلیون تراشه به بازار به‌صورت روزانه عدد بسیار بزرگی است. البته باید به این نکته اشاره کرد که نمی‌توان در مورد اثربخشی و عرضه‌ی یک میلیون دستگاه گجت مبتنی بر این تراشه‌ها به بازار به‌طور قطع اطمینان حاصل کرد. گمانه‌ها حکایت از این دارند که ظرفیت بازار اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۱۱ تریلیون دلار خواهد رسید. شواهد امر نشان از این دارند که کوالکام همچون بازار گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید، سکان هدایت بازار تراشه‌های اینترنت اشیا را نیز در دست خواهد گرفت.

کوالکام تراشه‌های خود را برای پوشش نیاز‌های انواع مختلفی از گجت‌های مبتنی بر اینترنت اشیا توسعه داده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، برای مثال در حوزه‌ی ساعت‌ هوشمند، تراشه‌های کوالکام در بیش از ۱۵۰ نوع گجت پوشیدنی مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند. کوالکام مدعی است که بیش از ۸۰ درصد گجت‌های پوشیدنی مبتنی بر اندروید ور گوگل از تراشه‌های اسنپدراگون ور ۲۱۰۰ این کمپانی استفاده می‌کنند. کوالکام همچنین اعلام کرد که بیش از ۱۲۵ میلیون گجت ارتباطی نظیر تلویزیون‌ها با بهره‌گیری از تراشه‌های ارتباطی کوالکام راهی بازار شده‌اند. کوالکام در نظر دارد سلطه‌ی خود در حوزه‌ی تراشه‌های ارتباطی را که شامل انواع تراشه‌های بلوتوث، وای‌فای و پردازشی است، افزایش دهد. کوالکام همچنین ۲۵ پلتفرم‌ را که برای استفاده به‌عنوان یک معماری مرجع توسعه یافته‌اند، در دست دارد که با همکاری توسعه‌دهندگان در زمینه‌ی دوربین‌ هوشمند، پهپاد، هدست‌ واقعیت مجازی، نورپردازی، لوازم خانگی و هاب‌ هوشمند ایجاد کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات