تپسی در مشهد فعال است؛ جریان پلمب چه بود

پنج‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تپسی باوجود درج اخبار پلمپ، در مشهد فعال است و به مشتریانش خدمت‌رسانی می‌کند. دلیل پلمب دفتر تپسی در مشهد چه بود؟
تبلیغات

دیروز خبری در برخی رسانه‌های رسمی و غیر رسمی مبنی بر پلمب دفتر تپسی و فعالیت اپلیکیشن این سرویس اینترنتی در مشهد منتشر شد.

خبرها حاکی از شکایت تاکسی‌رانی مشهد و حکم دادگاه علیه تپسی بودند. این خبر در حالی منتشر شد که در همان ساعات، کانال تلگرام تپسی خبر سفرهای رایگان  پنجشنبه و جمعه تپسی در مشهد را منتشر کرده بود.

برای شفاف شدن جریان و علت جلوگیری از فعالیت این اپلیکیشین درخواست تاکسی در مشهد، با روابط عمومی تپسی تماس گرفتیم.

امیرحسن موسوی در مورد جریان پلمب دفتر مشهد تپسی گفت: «اول اینکه اپلیکیشن تپسی در مشهد فعال است و رانندگان ما در حال خدمت‌رسانی به مسافران و کاربران تپسی هستند.»

موسوی توضیح داد: «دیروز در مشهد تنها دفتر ما به‌صورت غیرقانونی پلمب شد؛ درحالی‌که برخی رسانه‌ها بر خلاف واقع اعلام کرده‌ بودند که اپلیکیشن‌ ما از دسترس خارج شده و رانندگان ما بی‌کار شده‌اند؛ اما حقیقت این بود که دفتر تپسی‌ در مشهد به‌صورت غیرقانونی پلمب شد و در سه روز آینده این دفتر بازگشایی می‌شود.»

روابط عمومی تپسی تأکید کرد: «فعالیت رانندگان ما در مشهد با قدرت ادامه دارد و در روزهای پنجشنبه ۴ خرداد و جمعه ۵ خرداد، مسافران مشهدی طبق اعلام قبلی می‌توانند از سفرهای رایگان استفاده کنند. ما مجوزهای قانونی را از سوی دولت و مراجع ذیصلاح دریافت کرده‌ایم و برای فعالیت‌ خود در مشهد یا شهرهای دیگر  مشکل قانونی نداریم.»

به نظر می‌رسد پلمب دفتر مشهد توسط یک حرکت احساسی یا منفعت‌طلبانه انجام شده است و بر اساس اعلام رسمی روابط عمومی تپسی، این پلمب غیر قانونی تا چند روز آینده شکسته می‌شود.

دولت یازدهم بارها از اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی چون اسنپ و تپسی حمایت کرده است و آن‌ها را در راستای سیاست‌های اشتغال‌زایی از طریق کسب‌‌وکارهای اینترنتی می‌داند.

از سال ۹۳ با ارائه‌ی فناوری‌های نسل سوم و چهارم تلفن همراه توسط ایرانسل و همراه اول، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها خدمت‌محور در کشور با توسعه و پیشرفت روبه‌رو شدند و توانسته‌اند نظر کاربران ایرانی را به خود جلب کنند؛ اما برخی از افراد که منافع‌ شخصی خود را در خطر می‌دیدند، با ارائه‌ی اطلاعات نادرست به کسب‌وکارهای دولتی سعی در گمراه کردن آنان و مسئولان داشتند تا از فعالیت و پیشرفت این وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها جلوگیری کنند.

با تدابیر درست وزارت ارتباطات، وزارت کار و دیگر نهادهای دولتی، طرح‌های جلوگیری از توسعه و پیشرفت اینترنت و کسب‌وکارهای اینترنتی در کشور تا‌کنون خنثی  شده است.

نظر شما در مورد فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی چیست؟ آیا از این کسب‌وکارها حمایت می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات