مایکروسافت: ویندوز 10 اس، ویندوز 10 موبایل را کنار نمی‌زند

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با رونمایی از ویندوز ۱۰ اس در ابتدای این ماه، گمانه‌زنی‌های بسیاری مبنی بر کنار گذاشتن ویندوز ۱۰ موبایل مطرح شد.
تبلیغات

مایکروسافت اوایل ماه جاری، ویندوز ۱۰ اس را به عنوان سیستم‌عامل مخصوص این شرکت برای بازار آموزشی رونمایی کرد. مشتریان هدف ویندوز ۱۰ اس با قرارگیری روی لپ‌تاپ سرفیس و دیگر دستگاه‌ها، دانشجویان و دانش‌آموزان است.

ویندوز ۱۰ اس به اپلیکیشن‌های استور ویندوز ۱۰ محدود شده و به همین دلیل، به باور بسیاری به عنوان جانشین ویندوز آرتی در نظر گرفته شده است. در حالی که برخی دیگر آن را به نوعی یک عقب‌نشینی از ویندوز ۱۰ موبایل، سیستم عامل مبتنی بر موبایلی که آمار استفاده از آن مرتبا در حال کاهش است، می‌دانند.

در مصاحبه‌ای که رابرت اپستاین مدیر بازاریابی محصولات ویندوز در بریتانیا، با وب‌سایت TechRadar انجام داد، وی توضیح داد از آن جایی که مایکروسافت به بازار گوشی‌های هوشمند تعهد بالایی دارد، ویندوز ۱۰ اس به هیچ عنوان جایگزینی برای ویندوز ۱۰ موبایل محسوب نمی‌شود. این مسئله چندین بار از زبان مدیران دیگر شرکت‌ها در رخدادهای مختلف نیز شنیده شده بود.

اپستاین افزود:

ما هنوز هم به پلتفرم ویندوز ۱۰ موبایل متعهد هستیم. امروزه دستگاه‌های مختلفی مبتنی بر این سیستم‌عامل توسط اچ‌پی، ایسر و برخی از شرکای دیگر ما در بازار عرضه شده است.چیزی که من شخصا از کنفرانس بیلد دریافتم این بود که ما چگونه با تلاش خود می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم ویندوز در طیف وسیعی از دستگاه‌های مختلف، یک تجربه‌ی بی‌نظیر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین در حالی که ویندوز به احتمال زیاد در حال تبدیل به هسته‌ی اصلی کاربری در کامپیوترهای شخصی است، ما کاملا آگاه هستیم که بسیاری از کاربران ویندوز از آیفون یا یک گوشی اندرویدی استفاده خواهند کرد.
Windows Phone 10

تمرکز کامل بر اندروید و iOS

تمرکز بر اندروید و iOS چه دلیلی دارد؟ به احتمال زیاد، به این دلیل که مایکروسافت تمایل دارد، تمام سرویس‌ها و اپلیکیشن‌هایش، بدون توجه به سیستم عامل خاصی، برای همه‌ی کاربران در دسترس باشد. اپستاین توضیح می‌دهد این موضوع به این معنی است که حتی اگر کاربران مایکروسافت ویندوز موبایل را به اندروید یا iOS ترجیح دهند، همچنان باید بتوانند به وان‌ نوت، وان‌ درایو، اوت‌ لوک یا آفیس دسترسی داشته باشند.

اپستاین ادامه داد:

ما می‌خواهیم اطمینان یابیم که آنها (کاربران) همچنان قادر به ارسال اطلاعات و داده‌های خود بین تمام دستگاه‌های مختلف هستند. بنابراین مایکروسافت طیف وسیعی از نرم‌افزار در اختیار دارد که به خوبی روی دیگر پلتفرم‌ها اجرا می‌شود و به کاربران امکان تعامل با دستگاه دلخواهشان را می‌دهد. اصطلاحی که ما روی استیج بیان کردیم این بود: "ویندوز عاشق تمام دستگاه‌های شما است."در نهایت مایکروسافت به ویندوز ۱۰ موبایل به عنوان یک پلتفرم به طور کامل متعهد است، اما در حال حاضر برای افزودن به آن، چیز بیشتری در اختیار ندارد. همان طور که ساتیا (نادلا) آشکارا اعلام کرد، هیچ نشانه‌ای مبنی بر فعالیت ما در توسعه‌ی یک پلتفرم رقیب وجود ندارد. ما باید در مورد آنچه ویندوز می‌تواند به نحو اختصاصی روی فضای موبایلی بیاورد، صریح و روشن باشیم.

قدم بزرگ بعدی برای ویندوز ۱۰ موبایل، در ماه سپتامبر است. زمانی که دستگاه‌های ویندوز ۱۰ به‌روز‌رسانی رداستون ۳ معروف به به‌روزرسانی Fall Creators را دریافت خواهند کرد. در مورد گوشی‌های هوشمند البته، احتمالا این به‌روزرسانی تنها بهبود‌های جزئی را به عنوان بخشی از به‌روزرسانی داخلی با اسم رمز feature2 برای آنها به همراه داشته باشد و به طور کامل روی رفع باگ‌ها و بهبود پردازش تمرکز کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات