سیاست مدیران ال جی در قبال بازار لوازم خانگی کشورمان چگونه است

پنج‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
ال‌جی با برگزاری نشست‌هایی در کشور کره‌ی جنوبی پاسخگوی سؤالات شماری از رسانه‌های ایرانی بود که طی آن سیاست‌های این کمپانی در حوزه‌ی لوازم خانگی  روشن‌تر شد.
تبلیغات

ال‌جی در هفته‌ی منتهی به خردادماه، میزبان شماری از خبرنگاران حوزه‌ی فناوری کشورمان در کره جنوبی بود و با برگزاری نشست‌هایی که در آن مدیران رده‌ بالای ال‌جی حضور داشتند، استراتژی و سیاست‌های این کمپانی کره‌ای در قبال لوازم خانگی و همچنین نحوه‌ی عرضه‌ی محصولات در کشورمان روشن شد. طی دیدار انجام‌شده، فرصتی فراهم شد تا بازدیدی از کارخانه‌ی تولید یخچال ال‌جی در شهر بوسان به عمل آوریم.

همان‌طور که در مطالب گذشته اشاره کردیم، ال‌جی از سال ۲۰۱۶ سری جدیدی از لوازم خانگی خود را با نام SIGNATURE راهی بازار کرده است. این سری از لوازم خانگی با این هدف راهی بازار شده تا ال‌جی بتواند جایگاه خود را در میان لوازم خانگی پرچم‌دار بازار مستحکم‌تر کند و همچنین اعتبار برند ال‌جی را در بازار افزایش دهد. به بیان بهتر، ال‌جی درصدد ایجاد وفاداری نسبت به برند خود در میان مشتریانی است که کالاهای رده بالای این کمپانی را خریداری می‌کنند.

کن هنگ، مدیر روابط عمومی ال جی

در اولین نشست این کمپانی، کن هُنگ، مدیر ارشد روابط عمومی ال‌جی، در کنار اشاره به تاریخ تشکیل و رشد کمپانی ال‌جی، بخشی از سیاست‌های این کمپانی بزرگ در بازار جهانی را تشریح کرد. هُنگ به نکته‌ی جالب توجهی در مورد علاقه‌ی ال‌جی به بازار کشور‌های مختلف اشاره کرد. وی تأکید کرد ال‌جی درصدد ورود به بازار‌ کشورهایی است که مردم آن از کالاهای خارجی استقبال می‌کنند. مثال وی، کشورمان ایران بود که کالاهای خارجی بسیار مقبول‌تر از تولیدات داخلی هستند. برای مثال، هُنگ بازار چین را با وجود کمپانی‌های قدرتمند داخلی، یک بازار ایده‌آل نمی‌داند. وی همچنین با اشاره به تکنولوژی‌های توسعه‌یافته توسط کمپانی‌های دیگر، سیاست ال‌جی را تعامل با سایر کمپانی‌ها برای استفاده از فناوری‌های توسعه‌یافته عنوان و اعلام کرد که ال‌جی به هیچ وجه انرژی و منابع خود را برای موازی کاری در جهت توسعه یک فناوری به کار نمی‌گیرد؛ بلکه با تعامل سازنده و همکاری، این فناوری‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهد. به گفته‌ی کن هُنگ، لوازم خانگی SIGNATURE که تقریبا اصلی‌ترین تمرکز ال‌جی در دو سال اخیر را به خود اختصاص داده است، از نظر فناوری تفاوت شگرفی با سایر محصولات ال‌جی ندارد و اصلی‌ترین تمرکز این سری مبتنی بر تعریف زبان طراحی متفاوت و سطح بالایی است که این سری را زیباتر و متفاوت‌تر جلوه می‌دهد. برای مثال می‌توان به طراحی ماشین لباسشویی TwinWash اشاره کرد؛ این طراحی برگرفته از انعکاس قرص کامل ماه در سطح آب است که علاوه بر زیبایی، به آرامش کارکرد این ماشین لباسشویی اشاره دارد.

اسکات جانگ، قائم مقام فروش و بازاریابی خاورمیانه، آسیا و آفریقای ال‌جی در زمینه‌ی لوازم خانگی، از جمله‌ی مدیران رده بالای ال‌جی بود که به شماری از سؤالات مطرح‌شده در جریان نشستی که با وی برگزار شد، پاسخگو بود. جانگ در پاسخ به سؤالی در رابطه با تولید لوازم خانگی در ایران، به این نکته اشاره کرد که از سال‌ها پیش تولید ال‌جی در داخل کشور آغاز شده است، حال آنکه ظرفیت تولید این کارخانه تنها پاسخگوی نیاز داخلی است و هنوز نمی‌توان از محصولات تولید داخل برای صادرات استفاده کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، ال‌جی از سال ۲۰۰۸ تولید در داخل ایران را آغاز کرده است و در نظر دارد رفته‌رفته مونتاژ از SKD را به فاز CKD انتقال دهد.

اسکات جانگ در پاسخ به سؤالی در مورد قیمت بالای محصولات سری SIGNATURE، اعلام کرد که ال‌جی از بازار آمریکا و امارات متحده‌ی عربی بازخورد بسیار خوبی دریافت کرده است و در نظر دارد با اعمال تغییراتی در محصولات این سری، لوازم خانگی SIGNATURE را با قیمت پایین‌تری در کشورمان راهی بازار کند تا این سری با تطابق بیشتری با قدرت خرید مردم ایران در اختیارشان قرار گیرد.

ال‌جی را باید بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پنل‌ اولد با سایز بزرگ برای استفاده در تلویزیون‌ شناخت. این کمپانی کره‌ای بر خلاف رقیب خود سامسونگ، تنوع بالایی در زمینه‌ی تلویزیون‌ اولد دارد. سامسونگ اخیرا فناوری جدیدی در زمینه‌ی تلویزیون با نام QLED رونمایی کرده است و به‌نوعی آن را با اولد ال‌جی مقایسه می‌کند؛ حال آنکه این فناوری تفاوت عمده‌ای با اولد دارد. نیاز نداشتن به نور پس‌زمینه در اولد باعث شده است ال‌جی بتواند ضخامت تلویزیون‌های خود را به کمتر از ۳ میلی‌متر کاهش دهد؛ حال آنکه در QLED این امر ممکن نیست و همچنان نیاز به نور پس‌زمینه با وجود بهره‌گیری از فناوری کوانتوم دات وجود دارد.

در پایان بازدیدی کوتاه نیز از خط تولید یخچال‌های ال‌جی در شهر بوسان داشتیم. بر اساس اطلاعاتی که مدیران این کارخانه‌ی ال‌جی ارائه کردند، در ماه‌های اخیر حتی شماری از مهندسان و تکنسین‌های ایرانی نیز برای آموزش و آشنایی با چرخه‌ی تولید، مدتی در این کارخانه به کار مشغول بوده و پس از دریافت اطلاعات مورد نظر، راهی ایران شده‌اند. یکی از نکات جالب در مورد خط تولید یخچال ال‌جی، استفاده از سیستم‌های مکانیزه و رایانه‌ای هوشمندی بود که به‌صورت آنی وجود مشکل در هر بخش را تشخص می‌دهد و به مسئولان گزارش می‌کرد. همچنین یکی دیگر از نکات جالب، تعیین ظرفیت تولید روزانه و نمایش آن از طریق تابلو‌هایی در طول خط تولید بود. ضمنا یک شمارنده‌ی دیگر، فاصله‌ی تولید روزانه با هدف تعیین‌شده را نمایش می‌داد.

لوازم خانگی ال جی

ال‌جی در کنار لوازم خانگی سری SIGNATURE، جاروبرقی‌های جالب توجهی نیز دارد. برای مثال می‌توان به جاروبرقی ربات این کمپانی اشاره کرد که به‌راحتی می‌تواند با تشخیص موانع، از آن‌ها بگذرد و سطح مورد نظر را تمیز کند. ال‌جی سری لوازم خانگی SIGNATURE را تنها از نظر عملکرد و ظاهری با نیازهای روز کاربران تطبیق نداده؛ چراکه پلتفرم SmartThinQ به‌منظور استفاده از بستر اینترنت اشیاء و به‌کارگیری لوازم منزل، به‌صورت هوشمند برای کاربران توسعه یافته است. هرچند با استفاده از پلتفرم SmartThinQ می‌توان لوازم خانگی ال‌جی را به‌راحتی کنترل کرد؛ اما با توجه به اینکه این پلتفرم متن باز نیست، نمی‌توان از قابلیت‌هایش در اپلیکیشن‌های غیر رسمی که توسط توسعه‌دهندگان مستقل ایجاد می‌شوند، استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات