اولین خودروی رباتیک مسابقه‌ای با موفقیت آزمایش شد

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروی روبوریس از پایه به‌صورت خودران طراحی شده است و جایی برای نشستن راننده ندارد. این مدل، روز گذشته در پاریس با موفقیت آزمایش شده است.
تبلیغات

روبوریس، روز گذشته به پیست رقابت جهانی فرمول E در پاریس وارد شد و توانست بدون دخالت سیستم‌های کنترل از راه و با تکیه بر فناوری‌های خود، یک دور کامل در این مسیر را بدون حادثه به پایان برساند.

برای حفظ امنیت این خودرو و جلوگیری از برخورد آن با دیواره‌ها، تنظیمات ایمنی روبوریس با محدودیت‌هایی همراه شد که در نتیجه‌ی آن، سرعت حرکت خودرو در مسیر بسیار آهسته بود. این مدل تا حضور در مسابقات و رقابت با انسان در پیست، راه درازی دارد؛ چراکه هنوز در حال یادگیری مسیرهای مختلف و برنامه‌ریزی، جهت تصمیم‌گیری صحیح است.

روبوریس Roborace

برای حرکت روبوریس، چهار موتور برقی جداگانه استفاده شده است که ۳۰۰ کیلووات (معادل ۴۰۰ اسب بخار) قدرت دارند. این خودرو می‌تواند به نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست ‌یابد که تاکنون عملی نشده است. روبوریس از مجموعه‌ی پیچیده‌ای از سنسورهای دیداری و اولتراسونیک استفاده می‌کند که همگی ساخت برند انویدیا هستند. تا سال آینده قرار است ۲۰ دستگاه از این خودرو ساخته شود تا در ۱۰ تیم، به مسابقه با یکدیگر بپردازند. مهندسان روبوریس ادعا می‌کنند که در مردادماه امسال، دو دستگاه از این مدل آماده‌ی رقابت با هم در پیست فرمول E خواهند بود.

روبوریس Roborace

حدود ۱۰۰ سال پیش، وقتی اولین سری مسابقات سرعت در اروپا برگزار می‎شد، رسیدن به خط پایان هم نوعی موفقیت به‌حساب می‌آمد. حال در مسابقات فرمول یک، اختلاف زمانی نفرات به هزارم ثانیه رسیده است و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت، در دسترس رانندگان قرار داد. با رشد فناوری و استفاده از پیشرانه‌ی هیبرید و تمام برقی در مسابقات سرعت، به نظر می‌رسد روح مسابقه‌ی اتومبیل‌رانی، در مقایسه با آنچه از ابتدا بوده، بسیار متفاوت و کم‌هیجان شده است. با این حال، چالش مهمی که مطرح می‌شود، دلیل برگزاری مسابقات سرعت با خودروهای بدون راننده است.

روبوریس Roborace

خودروسازان برتر دنیا در حال کار روی استفاده از فناوری خودران در محصولات خود هستند. این مدل‌ها، امروزه در معابر پرترافیک عمومی آزمایش می‌شوند و بعید نیست که در پیست‌های سرعت هم حضور پیدا می‌کنند. اگر خودروهای خودران بتوانند در شهرهای شلوغ و جاده‌های بین شهری استانداردهای لازم را کسب کنند، دیدن آن‌ها روی پیست کاملا محتمل خواهد بود.

در پایان این مطلب، بیننده‌ی تیزر رسمی شرکت روبوریس و معرفی این پروژه باشید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

روبوریس Roborace
روبوریس Roborace
روبوریس Roborace
روبوریس Roborace
روبوریس Roborace
روبوریس Roborace
روبوریس Roborace
روبوریس Roborace
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات