توقف و ادامه دانلود آپدیت‌های اندروید امکان‌ پذیر شد

یک‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در نسخه‌ی دوم پیش‌نمایش اندروید O ویژگی کاربردی توقف یا Pause را گنجانده است.
تبلیغات

دانلود فایل‌های با حجم بالا مخصوصا در نبود اینترنت مناسب، معمولا با مشکلاتی همراه است. خیلی از اوقات به دلایل مختلف نیازمند متوقف کردن و ادامه دانلود این فایل‌ها در زمان دیگر هستیم؛ در صورت فقدان این ویژگی در دانلود این گونه فایل‌ها، کاربر مجبور به دانلود دوباره‌ی فایل است. خوشبختانه گوگل در دومین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید O ویژگی «Pause download» را به دانلود بروزرسانی‌ها اضافه کرده است.

pause download

توقف و ادامه‌ی دانلود پیش از این در دانلودر داخلی کروم‌ نیز به کار گرفته شده است. شاید اضافه شدن این قابلیت به دانلود بروزرسانی‌ها کار بزرگی نباشد ولی قطعا قدمی برای ساده‌تر کردن فرآیند دریافت آپدیت‌ها خواهد بود. خوشبختانه این ویژگی تنها به فایل‌های با حجم بالا محدود نمی‌شود و آپدیت‌های کوچک نیز از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد.

همچنین در پست یکی از مهندسین گوگل در گوگل پلاس به اضافه شدن دکمه‌ی «Pause update» در بروزرسانی‌ جدید سرویس‌های پلی استور اشاره می‌کند. نکته‌ی دیگری که در این پست به چشم می‌خورد، محدود نبودن آن به آپدیت‌های بزرگ است. در دانلود‌های کم حجم ممکن است تشخیص این دکمه برای کاربر دشوار باشد؛ ولی در آپدیت‌های بزرگ به دلیل زمان‌بر بودن، به‌راحتی این دکمه قابل‌ مشاهده خواهد بود.

قطعا اضافه کردن این  چنین قابلیت‌هایی به کاربرانی که اینترنت مناسبی ندارند کمک بسیاری خواهد کرد. نظر شما در مورد این ویژگی‌ چیست؟ تا به حال فقدان این ویژگی را حس کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات