استفاده از گروه های شبکه های اجتماعی برای گسترش شبکه کسب و کار

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه‌های شبکه‌های اجتماعی، از پرکاربردترین و مفیدترین ابزارهای گسترش کسب و کار هستند.
تبلیغات

شرکت‌ها و مدیران آن‌ها همواره به دنبال راه‌هایی برای گسترش شبکه‌ی ارتباطی خود هستند. آن‌ها تلاش می‌کنند ارتباطات را افزایش دهند و از آن به سود خود استفاده کنند. اما این افزایش ارتباط و پیدا کردن مشتریان جدید نیازمند آشنایی با فضای شبکه‌های اجتماعی است و نمی‌توان نسخه‌ای ثابت برای همه‌ی آن‌ها صادر کرد.

از گروه‌های مفیدی که در منابع بین‌المللی استفاده از آن‌ها توصیه‌ می‌شود می‌توان به گروه‌های فیسبوک اشاره کرد. از طرفی، تلگرام به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین ابزارهای پیام‌رسان در کشور ما شناخته می‌شود و می‌توان از امکان تشکیل گروه این شبکه نیز برای گسترش ارتباطات استفاده کرد. اما چگونه می‌توان حداکثر استفاده را از این گروه‌ها داشت؟

استفاده از تصاویر برای جلب توجه

استفاده‌ی هرچه بیشتر از محتوای تصویری می‌تواند اعضای گروه را به سمت شما جذب کند. در گروه‌های فیسبوک نیز تصاویر منتشرشده در فید شما نمایش داده خواهند شد و کاربران جدید را به گروه جذب می‌کنند. علاوه بر انتشار تصاویر به‌صورت مستقیم، می‌توانید لینک اشتراک تصاویر خود در اینستاگرام را در گروه منتشر  کنید. این کار باعث افزایش اعضای صفحه شما در اینستاگرام نیز می‌شود.

تعیین هدف مشخص برای گروه

هدف خود از تشکیل گروه را از همان ابتدا مشخص کنید. مشخص کردن اهداف به کاربران می‌گوید چه نوع محتوایی در گروه منتشر کنند. اهداف مشخص‌شده باید نوعی علاقه‌مندی مشترک بین اعضای گروه باشند تا از بحث‌های بیهوده در گروه جلوگیری شود. به بیان دیگر، اهداف باید در جهتی باشند که همه‌ی اعضا برای اشتراک علایقشان مشتاق باشند.

فعال بودن اعضا در گروه

شبکه‌سازی در اصل به معنای ارتباط متقابل است. مدیر تیم و اعضای آن باید فعالیتی کامل در گروه داشته باشند و به سؤالات و نیازهای کاربران پاسخ دهند. تا زمانی که خود شما فعالیتی مستمر در گروه نداشته باشید، نمی‌توانید انتظار مشارکتی خیره‌کننده از کاربران دیگر داشته باشید. پرسیدن سؤال‌های کاربردی یکی از فعالیت‌هایی است که باید در نظر داشته باشید. گروه را با این نوع سؤال‌ها فعال نگه دارید و سعی کنید همه‌ی افراد را در بحث‌ها شرکت دهید.

فراموش نکنید که تشکیل گروه‌ها برای افزایش کاربران و ارتباط مستقیم و هدفمند با آن‌ها است. از هر موقعیتی برای جذب کاربران جدید استفاده کنید و پس از جذب، به‌خوبی رفتارهای آن‌ها را زیر نظر داشته باشید و از بازخوردهایشان به نفع سازمان خود استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات