مهم‌ترین اخبار زومیت در هفته چهارم اردیبهشت

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هر هفته شاهد انتشار اخبار متعددی در دنیای فناوری هستیم که در جمع‌بندی هفتگی، مرور کوتاهی بر این اخبار طی هفته‌ی گذشته خواهیم داشت.
تبلیغات

در هفته‌ای که گذشت شاهد برگزاری دو رویداد مهم در حوزه‌ی فناوری بودیم. اچ‌تی‌سی در هفته‌‌ی چهارم اردیبهشت از اچ‌تی‌سی یو ۱۱ رونمایی کرد؛ این گوشی هوشمند پرچم‌دار حقیقی تایوانی‌ها در سال ۲۰۱۷ خواهد بود. اچ‌تی‌سی مدعی است که یو ۱۱ از یکی از بهترین دوربین‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند بهره می‌برد؛ چرا که این گوشی موفق به کسب امتیاز ۹۰ از وب‌سایت DxOMark شده است. قیمت اچ‌تی‌سی یو ۱۱ در بازار آمریکا معادل ۶۴۹ دلار اعلام شده است و این گوشی تا یک ماه دیگر وارد بازار ایران خواهد شد.

اما به‌طور حتم مهم‌ترین رویداد هفته‌ی چهارم اردیبهشت، کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O 2017 بود. نطق اصلی این کنفرانس روز چهارشنبه آغاز شد و زومیت هم پوشش کاملی از آن داشت. گوگل طبق معمول، سرویس‌ها و محصولات بی‌شماری در این رویداد معرفی کرد؛ اما از مهم‌ترین سرویس‌هایی که معرفی شد، می‌توان به پاسخ هوشمند در جیمیل، برای ارسال پاسخ‌های ساده و سریع به مدد سیستم یادگیری ماشینی در اپلیکیشن جیمیل اندروید یا iOS و سرویس گوگل لنز برای ارائه‌ی اطلاعات در مورد جسمی که کاربر دوربین گوشی را به سمت آن گرفته است، اشاره کرد.

شرکت گوگل قابلیت‌هایی نظیر امکان مکالمه با گوگل اسیستنت از طریق تایپ‌ کردن و یکپارچه‌ شدن با سرویس گوگل لنز را به دستیار هوشمند خود اضافه کرده است؛ اما مهم‌ترین خبر در خصوص گوگل اسیستنت را می‌توان راه‌یابی این دستیار هوشمند به پلتفرم iOS دانست.

گوگل برای اسپیکر هوشمند گوگل هوم نیز امکاناتی نظیر فعال‌ شدن بی‌درنگ برای ارائه‌ی اطلاعات و اعلان‌ها به‌صورت خودکار، قابلیت برقراری تماس بدون دخالت دست و پشتیبانی از واکنش‌های بصری برای ارائه‌ی اطلاعات تصویری از طریق اتصال به یک نمایشگر خارجی در نظر گرفته است.

گوگل قابلیت‌هایی کلیدی به اپلیکیشن گوگل فتوز افزوده است که از بین آن‌ها می‌توان به مواردی مانند Suggested Sharing برای اشتراک‌گذاری تصویر افراد داخل عکس‌ها، Shared Libraries برای اشتراک‌ گذاشتن تصویر شخصی خاص و Photo Books برای جمع‌آوری هوشمند یک آلبوم تصویر اشاره کرد.

اما به‌طور حتم مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش کنفرانس Google I/O امسال مربوط به اندروید O بود. گوگل در این رویداد ضمن معرفی تعدادی از ویژگی‌های جدید نسخه‌ی هشتم از سیستم عامل محبوب اندروید، نظیر قابلیت تصویر در تصویر، قابلیت Notification Dots، ویژگی Auto Fill، قابلیت انتخاب متن هوشمند و اضافه‌ شدن پشتیبانی از زبان برنامه‌نویسی کاتلین را معرفی و اعلام کرد که نسخه‌ی بتای اندروید O از روز برگزاری کنفرانس در دسترس دارندگان گوشی‌های پیکسل و نکسوس خواهد بود.

گوگل سیستم‌عامل Android Go را نیز برای دستگاه‌های ارزان‌قیمت معرفی کرد که در واقع نسخه‌ی سبک‌تر و ضعیف‌تری از سیستم‌عامل اندروید O است.

سران مانتین‌ویو اطلاعاتی نیز در ارتباط با واقعیت مجازی و افزوده به اشتراک گذاشتند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اضافه‌ شدن پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی دی‌دریم به گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس و آغاز ساخت هدست‌هایی توسط شرکت‌هایی نظیر اچ‌تی‌سی وایو و لنوو اشاره کرد که دیگر نیازی به اتصال به گوشی هوشمند یا کامپیوتر ندارند.

اما موضوعی که در هفته‌ی گذشته بسیار خبرساز شد، باج‌افزار WannaCry یا WannaCrypt بود که هنوز هم کاربرانی از نقاط مختلف دنیا را درگیر خود می‌کند. واناکرای همانند دیگر باج‌افزار‌ها دسترسی قربانی به کامپیوتر و فایل‌ها را سلب و برای بازگرداندن دسترسی درخواست باج می‌کند. بر اساس اعلام مرکز ماهر، کامپیوتر بیش از ۲۰۰ کاربر ایرانی به این باج‌افزار آلوده شده‌ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات