روحانی: با صادرات پژو 2008 اولین بار است که وارد رقابت جهانی صنعت خودرو می‌شویم

سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رئیس جمهور اعلام کرد: «با تولید پژو 2008 در ایران و صادرات ۳۰ درصدی تولیدات، اولین بار است که وارد رقابت جهانی صنعت خودرو می‌شویم.»
تبلیغات

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه‌ی افتتاح خط تولید پژو 2008 و دنا پلاس در مورد حمایت از تولیدات داخلی و ملی گفت: «اساس پیشرفت ایران در سایه‌ی تولید داخلی خواهد بود و حتی موضوع اشتغال نیز در سایه‌ی توسعه‌ی تولید قرار دارد.»

به گفته‌ی رئیس جمهور، استقلال اقتصادی، خودکفایی و خوداتکایی کشورمان در سایه‌ی تولید ملی قرار دارد.

حسن روحانی در مورد آغاز تولید انبوه دو خودروی پژو 2008 و دنا پلاس اعلام کرد که خودروی دنا پلاس، ۱۰۰ درصد ایرانی و پژو 2008 محصول مشترک ایران و فرانسه است. تولید پژو 2008 با سرمایه‌گذاری مساوی دو طرف همراه خواهد بود.

پژو 2008 حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران

رئیس جمهور گفت: «با توجه به اینکه ۳۰ درصد از تولیدات پژو 2008 در ایران به کشورهای دیگر دنیا صادر خواهد شد و از طرفی این نمونه که در ایران تولید می‌شود یک ماه و نیم پیش در فرانسه وارد بازار شده است، اولین بار است که وارد رقابت جهانی صنعت خودرو می‌شویم.»

به گفته‌ی حسن روحانی، با ورود به بازار و رقابت جهانی خودرو، امروز روز بسیار مبارکی برای صنعت خودرو، مهندسان کشور، کارگران ایران و کشورمان خواهد بود.

خودروهای دنا پلاس و پژو 2008 امروز با حضور رئیس جمهور به تولید انبوه و تجاری رسیده‌اند و به‌زودی وارد مرحله‌ی پیش‌فروش و حضور در بازار خواهند شد.

پژو 2008 نخستین محصول کارخانه‌ی مشترک ایران خودرو و پژو با نام ایکاپ است که در خاک ایران تولید می‌شود. خودروی شاسی بلند 2008 با موتور توربوشارژ ۱۶۰۰ سی‌سی، توان خروجی ۱۶۵ اسب بخار و جعبه دنده‌ی اتوماتیک ۶ سرعته به تولید انبوه می‌رسد.

دنا پلاس از نظر ظاهری تفاوت بسیار کمی با دنا دارد و به همراه سان‌روف برقی، چراغ‌های جدید و سیستم پخش چندرسانه‌ای مدرن وارد بازار می‌شود.

قیمت دقیق دنا پلاس برابر ۴۶ میلیون و ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان خواهد بود؛ درحالی‌که مدیرعامل ایران خودرو، قیمت حدودی پژو 2008 را ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات