گزارش زومیت از ورود هارد درایو اسکای‌هاک سیگیت به ایران

پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
هارد درایو اسکای‌هاک از سری گاردین شرکت سیگیت‌ به‌صورت رسمی وارد ایران شد.
تبلیغات

شرکت سیگیت با همکاری سازگار ارقام، نماینده‌ی رسمی‌اش در ایران، با برگزار مراسمی در تهران، هارد درایو اسکای‌هاک را وارد ایران کرد.

این مراسم با حضور نمایندگان فروش، مدیران و مسئولان سازگار ارقام، مدیران منطقه‌ای سیگیت و اصحاب رسانه در هتل اوین تهران برگزار شد.

شرکت سیگیت به عنوان اولین شرکت آمریکایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از دو سال پیش تاکنون به‌صورت رسمی در ایران حضور دارد. این شرکت از سال ۱۹۶۴ فعالیت خود در بازار ذخیره‌سازها را آغاز کرد.

سیگیت اسکای‌هاک

ابراهیم، مدیر فروش آفریقا و خاورمیانه، در این مراسم گفت‌: «چرا هارد درایو اینقدر مهم است؟ بدون هارد درایو ما اینجا نخواهیم بود. این وسیله در ذخیره داده‌ها، زندگی‌، مالتی‌مدیا، اطلاعات حساس و ... نقش مهمی دارد. دو شرکت در دنیا به تولید هارد می‌پردازند که سیگیت ۵۰ درصد بازار را به خود اختصاص داده است».

به گفته ابراهیم، شرکت سیگیت تنها در حوزه‌ی ابزارهای ذخیره سازی فعالیت می‌کند. آن‌ها می‌خواهند برای توسعه‌ی کسب‌و‌کار خود از سال آینده به سراغ راهکارهای ابزارهای ذخیره سازی تحت شبکه بروند. امروزه سیگیت با ۳۵ سال سابقه در عرصه فناوری تولید هارد درایو، پیشرو بازار است.

سیگیت اسکای‌هاک

مدیر فروش آفریقا و خاورمیانه‌ی سیگیت اعلام کرد که برندهای سیگیت، لاسی و سیلیکون در کارخانه و شرکت سیگیت به عنوان محصول تولید می‌شود. بحث امنیت داده‌ها، دسترسی به داده‌ها، دیتاسنتر‌ها و قدرت ذخیره‌سازی در این شرکت از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گفته‌ی این مدیر سیگیت، از نظر ظرفیت سیگیت همیشه در بازار پیشرو بوده است. تا سه‌ماه آینده، هارد درایوهای ۱۲ ترابایتی و تا ۶ ماه آینده، هارد درایوهای ۱۶ ترابایتی را به بازار عرضه می‌کند. هر جایی که داده وجود داشته باشد، مشتری‌های بالقوه‌ی محصولات ذخیره سازی هستند. سیگیت همیشه تلاش کرده است که مشکلات مشتریان را دریافت و بر اساس آن محصولات را طراحی و به‌روزرسانی کند.

سیگیت اسکای‌هاک

ابراهیم توضیح داد که در سال ۲۰۱۶ در دنیا ۱۱۹ میلیون اس‌اس‌دی و ۴۶۸ میلیون هارد درایو فروخته شده است. در سال ۲۰۱۶ اس‌اس‌دی صنعتی و سورویلینیس ۳۹ درصد و اس اس دی دسکتاپ ۵۰ درصد رشد فروش نسبت به سال ۲۰۱۵ داشته است. در همین سال هارد درایوهای دوربین مداربسته ۱۱۳ درصد و هارد درایو NAS ۳۹ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته‌اند. در سال ۱۹۵۰ حجم داده‌ مورد نیاز برای ذخیره‌سازی در دنیا ۳ مگابایت بود و بعد از بررسی، اولین هارد درایو در دنیا با ظرفیت ۵ مگابایت تولید شد.

به گفته‌ی مدیر فروش منطقه‌ای سیگیت، هارد درایوهای گاردین باراکودا ۲.۵ و ۳.۵‌ اینچ، ظرفیت‌شان تا ۱۰ ترابایت می‌رسد. سریع‌ترین هارد درایو دنیا، گاردین فایرکودا است. هارد درایوهای آیرودولف برای NAS-ها استفاده می‌شوند که به دو بخش صنعتی و معمولی تقسیم می‌شود. نسل جدید هارد درایو، اسکای‌هاک است که یکی از مهم‌ترین‌ هاردهای سیگیت در بازار محسوب می‌شود.

سیگیت اسکای‌هاک

او ادامه داد: «امروزه راهکارهای متفاوتی برای ذخیره سازی در دنیا مورد نیاز است و شما با انتخاب‌های متفاوت روبه‌رو هستید. بنابراین باید تشخیص دهید که کدام هارد برای نیاز شما مناسب است. مثلا هاردهای دسکتاپ برای چه کاری مناسب هستند یا هاردهای سورویلینیس و NAS کجا به کار می‌روند.»

بر اساس اعلام این مدیر سیگیت،‌ شرکت‌های پارسه ارتباطات و سازگار ارقام گارانتی و پخش هارد درایوهای آیرون ولف در ایران را بر عهده دارند. ۱۰ سال است که سیگیت هارد درایو سورویلینیس تولید می‌کند. این هاردها هم اکنون بین ۱ تا ۱۰ ترابایت ظرفیت دارند. سرعت و کیفیت تصویری که گرفته می‌شود باید با سرعت خوبی ذخیره شودو کیفیت خوبی برای نمایش داشته باشد. «ما با استفاده از فناوری‌های خود توانسته‌ایم هاردهای اسکای‌هاک خود را برای ذخیره این داده‌ها آماده کنیم.»

سیگیت اسکای‌هاک

ابراهیم افزود که تا دیروز تنها هارد درایوهای سورویلینیس تا ۱۰ ترابایت گنجایش داشتند. آن‌ها تا سه ماه آینده هارد درایوهای ۱۲ ترابایتی ارائه خواهند کرد. هارد درایوهای اسکای‌هاک سیگیت قابلیت ذخیره هم‌زمان تصاویر ۶۴ دوربین را دارند؛ در حالی‌که رقبای این هارد درایو تنها ۳۲ دوربین را پشتیبانی می‌کنند.

سیگیت اسکای‌هاک

اروند پیشه، مدیر فروش سازگار ارقام، در این مراسم اعلام کرد :«هاردهای ذخیره‌سازی جدید سیگیت انقلابی را در بحث ذخیره‌سازها و هاردها به‌وجود خواهند آورد. هاردهای اسکای‌هاک جزو محصولات سری گاردین سیگیت هستند. هدف و استراتژی بازار هارد باید به سمت کالاهای تخصصی برود. اسکای‌هاک به این منظور عرضه شده است که مشتریان بتوانند داده‌های مورد نظر خود را با کیفیت بهتر ذخیره کنند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات