کوالکام شارژ بی سیم برای خودروهای الکتریکی را به نمایش گذاشت

جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام در راستای تلاش‌های خود برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی، اطلاعاتی در مورد آزمایش‌های خود روی شارژ بی‌سیم خودروی الکتریکی منتشر کرد.
تبلیغات

شرکت کوالکام پنج‌شنبه اعلام کرد نشان داده است خودروهای الکتریکی چطور می‌توانند به‌صورت بی‌سیم در حین رانندگی شارژ شوند. این تکنولوژی به عقیده‌ی برخی  افراد موجب تسریع روند همه‌گیر شدن خودروهای خودران خواهد شد.

سازنده تراشه‌های موبایل اعلام کرد یک آزمایش موسوم به «شارژ پویا» در جاده‌ای در فرانسه انجام داده است. در این آزمایش دو خودروی رنو کانگو روی پدهای جاسازی‌شده در کف جاده حرکت کرده‌اند که این پدها توانایی شارژ باتری خودرو در حین حرکت با سرعت بالا، با توانی بالغ بر ۲۰ کیلووات دارند.

کارشناسان باور دارند خودروهای خودران آینده، الکتریکی خواهند بود و لذا باید روشی برای شارژ آن‌ها بدون دخالت انسان توسعه داده شود. شارژ بی‌سیم حوزه مهمی برای سازندگان خودرو‌, تأمین‌کنندگان آن‌ها و استارتاپ‌هایی مانند xChargepoint است.

شرکت کوالکام که در حال حاضر تراشه‌های مورد استفاده‌ی سازندگان گوشی‌های اندروید و هم‌چنین اپل را تأمین می‌کند در حال تلاش برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی بازار در حال رشد تراشه‌های خودرو است. در همین راستا این شرکت در حال تلاش برای خرید «NXP Semiconductors» با مبلغ ۳۸ میلیارد دلار است. در حال حاضر مقامات اروپایی در حال بررسی این معامله هستند و تا ۹ جولای به انجام و یا عدم انجام آن رأی خواهند داد. در صورت نهایی شدن، این بزرگ‌ترین خرید کوالکام تا به امروز خواهد بود.

شارژ وسایل نقلیه یکی از بازارهایی است که کوالکام برای کاهش وابستگی خود به بازار رو به افول گوشی‌ه هوشمند می‌تواند در آن سرمایه‌گذاری کند. مدیرعامل این شرکت مدتی پیش در اظهار نظری اعلام کرده بود بازار خودرو و بازار اینترنت اشیاء یک فرصت بزرگ برای کوالکام هستند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات