گوگل کیت توسعه نرم‌افزار اینستنت اپ را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد

پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل روز گذشته اعلام کرد که کیت توسعه نرم‌افزار اینستنت اپ را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.
تبلیغات

در رویداد I/O که دیروز برگزار شد، گوگل کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) اینستنت اپ را برای توسعه‌دهندگان عرضه کرد. حال، تمام توسعه‌دهندگان امکانی برایشان فراهم شده است تا بتوانند اینستنت اپ توسعه دهند.

الی پاورز، مدیر تولید گوگل پلی، در کنفرانس روز گذشته اعلام کرد که شرکای گوگل تاکنون ۵۰ اینستنت اپ عرضه کرده‌اند. وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که سود این برنامه‌ها نسبت به برنامه‌های معمولی دو برابر شده است.

گوگل از اینستنت اپ در رویداد I/O سال گذشته رونمایی کرد. سپس شاهد انتشار بعضی از برنامه‌ها در ژانویه ۲۰۱۷ بودیم تا کاربران بتوانند اینستنت اپ را آزمایش کنند.

در مورد برنامه‌هایی که تحت پروژه اینستنت اپ طراحی شده‌اند، باید بدانید که هدف از این کار توسعه‌ی برنامه‌هایی است که نیاز به نصب نداشته باشند و امکان اجرای سریع آن‌ها وجود داشته باشد. درواقع تنها با  کلیک روی یک URL می‌توانید سریعا برنامه‌ی مد نظرتان را باز کنید و نیازی به نصب آن نداشته باشید. زمانی که برنامه بسته شد نیز پس از چند ساعت برنامه‌ از حافظه کش پاک می‌شود. آیکون چنین برنامه‌ای در صفحه هوم وجود نخواهد داشت و برای باز کردن آن می‌توانید دوباره از URL استفاده کنید.

وجود اینستنت اپ به کاربر کمک می‌کند نیازی به نصب کامل یک برنامه نداشته باشد. فرض کنید به مکانی مانند موزه می‌روید و نیاز به اطلاعاتی در مورد آنجا دارید. به جای نصب برنامه می‌توانید با استفاده از اینستنت اپ آن موزه، سریعا به اطلاعات مد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات