ژاپنی ها ربات‌ استخدام می‌کنند

پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت‌های ژاپنی به دلیل کاهش روزافزون نیروی کار به استخدام ربات‌ روی آورده‌اند.
تبلیغات

با کاهش نیروی کار در ژاپن، شرکت‌ها به استخدام ربات‌ روی آورده‌اند. وظایفی که به این ربات‌ها محول خواهد شد، بسیار گسترده‌ هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت و تولید،‌ حفاری و حمل خاک و سرویس‌دهی در هتل‌ها اشاره کرد.

نتیجه‌ی حاصل از نظرسنجی بانکی در ژاپن حاکی از آن است که شرکت‌ها در حال معرفی ربات‌ها هستند و امید دارند که میزان سرمایه‌گذاری‌ در این صنعت تا ۱۷.۵٪ افزایش پیدا کند؛ یعنی بالاترین میزانی که تاکنون به ثبت رسیده است.

هنوز کاملاً روشن نیست به چه میزان روی اتوماسیون صنایع سرمایه‌گذاری شده است، بااین‌حال دولت ژاپن اعلام کرده بخش بیشتری از آن صرف افزایش بهره‌وری شده است؛ سود بسیاری از شرکت‌های روبات‌سازی ژاپنی نیز در ماه ژانویه تا ماه مارس، پس از مدت‌زمان نسبتا زیادی افزایش یافته است.

اگر در شرایط کنونی که ژاپن با مسئله‌ی افزایش سن و کاهش جمعیت روبه‌رو است، این سرمایه‌گذاری‌ها به ثمر بنشینند؛ می‌توانند روزنه‌ی امیدی برای این کشور بگشایند.

مسیری که ژاپن برای مقابله با مشکل افزایش سن و کاهش نیروی کار در این کشور پیش‌ گرفته است، می‌تواند درس مهمی برای دیگر کشورها باشد؛ چراکه جوامعی چون کره‌ی جنوبی و چین نیز در سال‌های آینده با این مشکل روبه‌رو خواهند شد.

یوشیکو هاشیموتو، عضوِ بخش ساخت ربات کمپانی کاوازاکی می‌گوید:

بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های ژاپنی، کوچک و متوسط هستند؛ اما بیشتر این شرکت‌ها از ربات‌ها استفاده نمی‌کنند و ما در تلاشیم تا با تولید محصولات و نرم‌افزارهای گوناگون این شرکت‌ها را در بازار هدف خود بگنجانیم.
japan robot

بر اساس گزارش کمپانی کاوازاکی ربات‌های دودست ۱۷۰ سانتی‌متری بسیار پرفروش هستند؛ چراکه در بسیاری از صنایع از جمله الکترونیک، تولید مواد غذایی و تولید دارو کاربرد زیادی دارند.

هتل هِن نا که در نزدیکی دیزنی لند توکیو واقع‌شده است، از ۱۴۰ نوع ربات و هوش مصنوعی برای سرویس‌دهی به این هتل ۱۰۰ اتاقه استفاده می‌کند که برای مدیریت این ربات‌ها تنها به دو یا سه اپراتور نیاز دارد.

در هر اتاق این هتل یک ربات تخم‌مرغی شکل به نام تاپیا قرار دارد که در واقع یک دستیار شخصی است که می‌تواند حالات مختلف صورت افراد را شناسایی و به دستورات صوتی آن‌ها پاسخ دهد. تاپیا می‌تواند هر روز صبح شما را بیدار کند، به برنامه‌های شما رسیدگی کند و تمام وسایلی که به اینترنت متصل هستند مانند دستگاه تهویه‌ی مطبوع و تلویزیون را برای شما کنترل کند. این هتل همچنین ربات‌هایی برای حمل بار و جمع‌آوری زباله دارد.

tapia japanese robot
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات