با قابلیت تنسورفلو لایت در اندروید O، نرم‌افزارها کوچک‌تر و سریع‌تر می‌شوند

پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷
مطالعه 1 دقیقه
در کنفرانس I/O 2017، شرکت گوگل از قابلیت تنسورفلو لایت در سیستم عامل اندروید O برای سریع‌تر کردن تعامل با نرم‌افزارها پرده برداشت.
تبلیغات

شرکت گوگل روی سن کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2017، از ویژگی نوآورانه‌ی تِنسورفلو لایت (TensorFlow Lite) برای سیستم عامل اندروید O پرده برداری کرد. در حقیقت تنسورفلو لایت، نسخه‌ی ویژه‌ای از کتابخانه‌ی نرم‌افزار منبع باز TensorFlow است که به سریع‌تر بودن و جای‌گیری کمتر نرم‌افزارها همراه با یادگیری ماشین کمک خواهد کرد. همراه زومیت باشید.

به گفته‌ی سخن‌گوی شرکت گوگل، قابلیت تنسورفلو لایت به توسعه دهندگان کمک می‌کند فناوری بسیار جدید یادگیری ماشین را در گوشی‌های هوشمند دارای پردازنده‌ی سیلیکونی ویژه، فعال کنند. یکی از قابلیت‌های سیستم عامل اندروید O که از تنسورفلو لایت بهره می‌برد، تم جدید و رابط کاربری نوین موسوم به فلوید ایکسپرینسز (Fluid Experiences) است. فلوید ایکسپرینسز قابلیتی است که امکان انجام عملیات بیشتری را با ظاهری ساده برای کاربر فراهم می‌کند. به عنوان مثال می‌توان از ویژگی تصویر در تصویر یا Notification Dots که با لمس چند ثانیه‌ای روی آن اطلاعات بیشتری در اختیار کاربر می‌گذارد، نام برد. همان‌طور که قبلا اشاره شد، بهره‌مندی کامل از مزایای تنسورفلو لایت منوط به وجود پردازنده‌ی مرکزی جدید در گوشی هوشمند و سایر دستگاه‌های هوشمند خواهد بود.

قابلیت تنسورفلو لایت سیستم عامل اندروید O را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات