گوگل در کنفرانس I/O هدست واقعیت مجازی جدیدی معرفی می‌کند

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل قصد دارد با عرضه یک هدست واقعیت مجازی جدید در کنفرانس گوگل I/O، به‌طور جدی به این حوزه وارد شود.
تبلیغات

بنا بر گزارش‌ها، گوگل در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس گوگل I/O از یک هدست واقعیت مجازی جدید پرده‌برداری می‌کند. گوگل سال گذشته نیز در سخنرانی افتتاحیه، پلتفرم دی‌دریم را معرفی کرد؛ اما تا پاییز همان سال هیچ سخت‌افزار سازگار با دی‌دریم معرفی نکرد.

چندین منبع این خبر را تأیید و عنوان کرده‌اند که این هدست واقعیت مجازی نیازی به کامپیوتر نخواهد داشت و مستقل عمل می‌کند. مهم‌ترین ویژگی هدست جدید گوگل، قابلیت Inside-out Tracking است. این قابلیت باعث می‌شود که هدست موقعیت مکانی شما را بداند، بدون اینکه نیازی به سخت‌افزار مجزا و خارجی داشته باشد. به‌عنوان مثال، هدست می‌تواند دریابد که آیا شما به جلو خم شده‌اید یا به عقب. هدست‌های دیگر نیز قابلیت مشابهی دارند؛ اما آن‌ها از دوربین‌ها و سنسورهای خارج از هدست استفاده می‌کنند. Inside-Out Tracking اتفاق بزرگ بعدی در دنیای مجازی خواهد بود و پتانسیل‌ آن را دارد تا استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی را به‌شدت آسان کند. فیسبوک نیز مدت‌ها است که روی هدستی مشابه با قابلیت Inside-out Tracking کار می‌کند. اچ‌تی‌سی، مایکروسافت، ایسر و اچ‌پی نیز در حال کار روی هدست‌هایی با این قابلیت هستند.

معرفی این هدست به گوگل کمک می‌کند تا مشکل نبود سخت‌افزار را برای پلتفرم دی‌دریم تا حدودی حل کند. همچنین، گوگل قادر خواهد بود در همه حوزه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فعال باشد. البته احتمالا این هدست تا مدت‌ها به بازار عرضه نخواهد شد. دلایل این تأخیر هم نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری است. در حال حاضر، اپلیکیشن‌های زیادی برای این هدست وجود ندارد و برخی مشکلات سخت‌افزاری کوچک نیز باید حل شوند تا هدست آماده ورود به بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات