پیش‌بینی افزایش سود عملیاتی ۲۱ درصدی پاناسونیک با تمرکز بر صنعت خودروسازی

جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پاناسونیک با گسترش فعالیت‌های خود در عرصه خودروسازی، امید به افزایش درآمد ۲۰ درصدی دارد.
تبلیغات

به‌تازگی مسئولان پاناسونیک اعلام کرده‌اند که این شرکت پیش‌بینی کرده است سود عملیاتی سالیانه‌‌اش به واسطه‌ی گسترش فعالیت و همکاری با خودروسازان، ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

غول فناوری ژاپن طبق برآورد‌های خود، انتظار افزایش سود عملیاتی از ۲۷۶.۸ به ۳۳۹ میلیارد ین (۲.۹۳ میلیارد دلار) تا ماه مارس سال ۲۰۱۸ دارد. البته این مبلغ کمتر از میزان ۳۴۶.۲۸ میلیارد ین پیش‌بینی شده توسط رویترز است.

پاناسونیک که به‌طور جدی وارد حوزه‌ی خودروسازی شده، تصمیم گرفته است سهام شرکت اسپانیایی فیکوسا، تولید‌کننده‌ی آینه‌های مورد نیاز خودروها را خریداری کند. پاناسونیک پیش از این نیز از سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری در شرکت گیگافکتوری خبر داده بود. این کارخانه که با مشارکت تسلا در حال توسعه است، به بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی باتری خودروهای الکتریکی در جهان تبدیل خواهد شد.

افزایش سود عملیاتی پاناسونیک پس از ورود به حوزه‌ی خودروسازی، مهر تأییدی برای استراتژی‌های کازوهیرو تسوگا، مدیر اجرایی جدید این شرکت است. ۵ سال پیش، زمانی که وی سکان هدایت پاناسونیک را برعهده گرفت، این شرکت مطرح و باسابقه فناوری در ژاپن وضعیت مطلوبی نداشت و با کاهش سهم بازار محصولات خود اعم از تلویزیون‌ روبه‌رو شده بود. اما با تغییر زمینه‌ی کاری توسط تسوگا، پاناسونیک مجددا به سوددهی بازگشته است.

پاناسونیک امیدوار است بخش صنعتی و خودروسازی این شرکت تا پایان سال مالی خود، رکورد فروش ۲.۶۶ تریلیون ین بر جا بگذارد که نشان از افزایش ۱۰ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. این موضوع به واسطه‌ی آغاز توسعه و فروش سیستم‌های سرگرمی و اطلاعاتی خودرو در کنار آینه‌های هوشمند جدید و سامانه‌های ایمنی و کنترلی خودرو محقق خواهد شد.

نظر شما در رابطه با فعالیت‌های گسترده پاناسونیک در صنعت خودروسازی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات